Aviseringar
Rensa alla

Mina föräldrar är sämstaste


Ämnesstartare

Jag gillar inte julen och inte att fylla år för det känns som man måste vara glad då och sånt men jag mår jätte dåligt på julen och födelsedagar för mina föräldrar bryr sig inte om mig känns det som.

Det ör jobbigt när jag ser mina kompisar ha roligt og göra massa roliga saker och jag bara ör hemma för mina föräldrar vill jobba…

Och om jag typ säger att jag vill att vi ska åka och åka skidor eller något sånt så säger dom bara att dom inte har tid för att dom ska jobba.

Och på jul och när jag fyller år så köper dom bara massa saker som jag önskat mig och lämnar mig ensam hela dagen


   
Citera

Hej,
du säger att du har tråkigt på viktiga högtider och andra dagar som känns speciella eftersom det känns som att dina föräldrar inte bryr sig om dig - och det fattar jag om du tycker att det är superjobbigt.

Hur gammal är du?

Jag tänker att du kan vara med dina kompisar ibland om du känner dig ensam. Det brukade jag göra när jag var yngre i alla fall. Kanske svårare nu under vintern men du förstår tanken. Men att dina föräldrar jobbar och att du inte kan vara med dem går kanske inte att ändra... Har du pratat med dem om det här?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mina föräldrar är sämst... heter det på svenska. Men, skit samma. Mycket glad

stiftelse undrar hur gammal TS är? 

Enl TS PROFIL och DETTA INLÄGG så är han 9 år.  Skeptisk ... Glad ... Mycket glad

??????


   
SvaraCitera

Jag föreslår att du pratar med dem om hur du känner att du upplever att de inte spenderar så mycket tid med dig och att du skulle vilja att hela familjer åker på en semester.
Du borde säga att du vill ha mer kramar och att man tittar på en film hela familjen och spelar något spel tillsammas på helgerna, så att man är med varandra.

Jag förstår hur du känner, jag upplever väl inte heller att mina föräldrar spenderar särskilt mycket tid med mig heller men med åren så har jag accepterat. Jag förstår att de behöver jobba en hel del, pengar måste ju in. Sen så har vi olika intressen och de försöker så gott de kan för att visa en kärlek.


   
SvaraCitera

Skaffa vänner och va med dem. Familj väljer man inte men vänner kan man välja själv faktiskt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fråga dina vänner om du kan fira jul eller göra saker med dem. säg som det är för dem


   
SvaraCitera