Aviseringar
Rensa alla

mina föräldrar låter mig inte göra något


Ämnesstartare

jag har jättestränfa föräldrar, jag får inte göra något.
När jag hade pojkvän fick vi inte sova över vilket gjorde mig jätteledsen och de va en del till att de även tog slut. Sen är dom jättestränga med att jag inte får dricka, dom kollar upp allt jag gör. jag tycker det är så himla jobbigt och jag vågar inte göra något heller för jag vill inte svika dom, Jag är 16 år och orkar inte med det längre...
Vad ska jag göra? har ni samma problem?


   
Citera
Ämnesstartare

låter inte så farligt. [rolleyes]
vänta några år sen kommer du tycka de gjorde rätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du har ju ingen rätt att bestämma själv så det är bara att finna dig i din situation[y]


   
SvaraCitera

Att du inte får dricka är väl inte så himla konstigt, du är 15 år.
Det enda du kan göra är väl att få dem att lita på dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gör som jag: Gör först, berätta sen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Joo jag förstår precis vad ni menar, och jag måste liksom levA med det, men de är inte alltid kul att va den som åker hem först från festen..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men hu, du är femton väx upp [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ni kanske fick vara ute sent och vara på fester och ha kul så de har aldrig varit ett problem för er. Men tänk er själva när man är ung och jag som precis börjat i ettan, grupptrycket är inte lättast att stå emot i denna åldern!
förså min situation


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pnilsson:

Ni kanske fick vara ute sent och vara på fester och ha kul så de har aldrig varit ett problem för er. Men tänk er själva när man är ung och jag som precis börjat i ettan, grupptrycket är inte lättast att stå emot i denna åldern!
förså min situation

Jag har klarat mig utan festande [y]
Mina föräldrar tycker jag ska ut och festa och jag vill stanna hemma liksom...

Dock är det ju jag och jag mår väl inte überbra av det i guess... men du har egentligen inte mycket att säga till om innan du är 18..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej jag har ju inte de. Men jag har verkligen försökt att få dom att lita på mig och jag brukar skippa fester för att visa att jag inte behöver vara ute varje helg och jag gillar inte att dricka mig full. Men ändå så känns det som att dom är misstänsamma hela tiden...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pnilsson:

När jag hade pojkvän fick vi inte sova över vilket gjorde mig jätteledsen och de va en del till att de även tog slut.

personligen tycker jag att det är bra att de inte lät er sova med varandra. kan ju leda till sex vilket jag tror att de flesta tonåringar inte alls är redo för

Pnilsson:

Sen är dom jättestränga med att jag inte får dricka

du är ju under 18 [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jaa fast dock kan man ju även ha sex fastän att man inte sover över. Plus att om man är tsm med en som är 18 år så är den personen oftast mogen.. Fast man tycker ju att inte inte ska behöva ta slut pga det, killen måste ju acceptera de.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

prata med dina föräldrar. säg att du tycker dom är för överbeskyddande, att du inte ens vill dricka men ändå vill kunna följa med dina kompisar på fester, i början kan du ju hålla telefonkontakt med dom någongång under kvällen, tillslut kommer deras oro släppa. men jag rekommenderar inte att du super dig full och utsätter dig för fara, ska man ljuga för sina föräldrar får man se till att vara ansvarsfull och ta hand om dig själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hästpojken:

Tack så mycket för tipset:)


   
SvaraCitera