Aviseringar
Rensa alla

Mina föräldrar missköter sina djur


Jeay_L:

Ett välplacerat skott är inte dyrt

Min faster berättade hur man stryper en katt men n'r jag berättade det för min familj så var jag den konstiga.


   
SvaraCitera
Jeay_L

Harpyja:

Min faster berättade hur man stryper en katt men n'r jag berättade det för min familj så var jag den konstiga.

Strypning känns lite elakare än att helt enkelt skjuta, ett skott dör en katt direkt av, så länge det träffar rätt!


   
SvaraCitera

Jeay_L:

Strypning känns lite elakare än att helt enkelt skjuta, ett skott dör en katt direkt av, så länge det träffar rätt!

Och det tar fem sekunder innan katten blir medvetslös när man stryper den.


   
SvaraCitera
Jeay_L

Harpyja:

Och det tar fem sekunder innan katten blir medvetslös när man stryper den.

Det vet jag inte riktigt om jag tror på, annars skulle det ju knappast vara tillåtet att ha halsband och sele på katter!


   
SvaraCitera

Om ddet är så illa så ska man anmäla det. Jag tycker inte att det är något fel med att köra med öppna kort så att säga och berätta vem man är som anmäler, känns bara feg att anmäla anonymt.


   
SvaraCitera

Jeay_L:

Det vet jag inte riktigt om jag tror på, annars skulle det ju knappast vara tillåtet att ha halsband och sele på katter!

Jo men då är det ju runt hela halsen. Stryper du en katt så tar man ju tummen och pekfingret på varsin sida av adamsäpplet. Då måste man också trycka inåt samtidigt som man trycker på, vilket halsband inte gör.


   
SvaraCitera

Orkar man inte ta hand om ett djur och om man inte ens kan ta det till en veterinär ska man fan inte ha djur ö.h.t. Anmäl dina föräldrar till djurskyddsföreningen anonymt. Efter lite extra tjatande först då.
Visar det sig att dom inte lyssnar ändå får du anmäla.


   
SvaraCitera

Hur kan man göra så? Jag har gått ut med alla mina djur förrutom min papegoja som hade selefobi. Hur kan man inte gå ut med en HUND?! Hur kan man inte ta och undersöka dens hälsa?

Blä, det är ju hemskt.


   
SvaraCitera

säg till dina föräldrar sälj hundjäveln om ni nu inte tänker ta hand om den!!


   
SvaraCitera
Tuvan

Anmäl dom så någon kommer o tar ifrån dom hundstackarn.
Den ska ju inte behöva lida pga deras brist på hjärnceller 🙁 Ursäkta men det tar verkligen ont i hjärtat när folk missköter sina djur.

Ha det bra!


   
SvaraCitera

Ja det verkar väldigt 'får'aktigt


   
SvaraCitera

men vrf inte föreslå att dom säljer hunden om dom inte har tid o pengar (om de är de de rör sej om när hunden ska t veterinären). Ja har haft många disskusioner med min mamma om att våra hundar behöver mer motion och de funkar inte nått vidare men hon har blivit bättre o lyssnar faktiskt. men ja tror hon insätt att ja faktiskt lärt mej något på mitt hundgymnasium och att hon ska lyssna på mej ibland. ja förstår att de är svårt. har du ingen annan nära släkt/vän t familjen som kan hjälpa dej att få fram på nått fint sätt att hunden kräver lite mer tid en vad den får?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Emmapssong:

men vrf inte föreslå att dom säljer hunden om dom inte har tid o pengar

Vår hund är gammal.. 12 år. Tror inte det är någon idé att sälja henne? Om hon hade varit yngre hade det varit en annan sak

Emmapssong:

har du ingen annan nära släkt/vän t familjen som kan hjälpa dej att få fram på nått fint sätt att hunden kräver lite mer tid en vad den får?

Alltså min mamma kan inte ta kritik öht, det skulle inte funka... :/

Emmapssong:

(om de är de de rör sej om när hunden ska t veterinären).

Det är också en grej jag är rätt sur över. Vi skulle kunna haft råd men de tycker inte att vet. kostnader är tillräckligt viktiga. [mad]


   
SvaraCitera

CaithSith:

Vår hund är gammal.. 12 år. Tror inte det är någon idé att sälja henne? Om hon hade varit yngre hade det varit en annan sak

okej, nej då är de ju lite svårt.[sad]

CaithSith:

Alltså min mamma kan inte ta kritik öht, det skulle inte funka... :/

hmm.då förstår ja att de är svårt

CaithSith:

Det är också en grej jag är rätt sur över. Vi skulle kunna haft råd men de tycker inte att vet. kostnader är tillräckligt viktiga.

de är ju inte bra, min mamma är tvärtom åker hellre en gång för mkt än för lite.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hon säger att de ska avliva min katt för att den kissar inne.. Vad ska jag göra? :/


   
SvaraCitera