Aviseringar
Rensa alla

mina föräldrar VILL att jag ska festa!?


Ämnesstartare

dom säger det inte rakt ut, men det låter som om de VILL att jag ska göra det.

idag skulle jag t,ex gått på fest egentligen men det blev inte av, och ska ist bara vara hemma. då sa min mamma "varför festar du aldrig? gjorde jag alltid i din ålder.." och min pappa brukar också säga liknande saker, typ "när jag var i din ålder var det röjröj varje helg!" och liknande, alltså så jag bara mår dåligt över att jag inte gör det.

egentligen vill jag inte festa så ofta, eftersom jag inte tkr det är roligt längre (och då har jag bara festat (fest, alltså, supit) runt 7 gånger i mitt liv kanske, senaste för runt 2 år sen)) och jag vill inte göra bort mig när jag druckit som jag alltid gjort.

dom vill inte att jag ska dricka egentligen tror jag knappast, men dom vill att jag ska festa bara för att vara "en i gänget" med dom andra, tror jag. att jag bara ska vara "normal" för min ålder? vad tror ni?

jag tycker inte det är kul, känner sån "press" typ.. det är väl min sak om jag vill vara hemma ist för att festa t.ex? jag kanske är en av de två ungdomarna av tio som INTE festar varje helg (eller typ aldrig), borde jag skämmas över det?

JAG RÅKADE POSTA I FEL KATEGORI , ÄR MEDVETEN OM DET !


   
Citera

endagitaget:

press

Festa innebär inte alltid supa, du vet.


   
SvaraCitera

Nej, dina föräldrar borde skämmas för att de lägger sig i ditt liv på det sättet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

massgrav:

Festa innebär inte alltid supa, du vet.

nej, det vet jag ju, men de pratar ju om att de alltid brukade supa så otroligt mycket och var bakis dagen efter osv. så jo DOM menar att supa iaf.


   
SvaraCitera

endagitaget:

borde jag skämmas över det?

nej[tired]


   
SvaraCitera

Om du inte uppskattar att festa, då ska du ju inte göra det bara för att göra dina föräldrar glada [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mjölk:

Nej, dina föräldrar borde skämmas för att de lägger sig i ditt liv på det sättet.

jo det tycker jag med, mitt val vad jag vill göra liksom. samtidigt känner jag mig mer "udda" och som en "onormal tonåring" eftersom jag inte festar, när dom påpekar det hela tiden. då får jag bara dåligt samvete över att jag kanske bara umgås med några kompisar eller sitter hemma eller gör annat, istället för att festa när "alla andra" gör det.


   
SvaraCitera

endagitaget:

vad tror ni?

Dom önskar att du var iväg oftare så dom kan ha sina kinky sexträffar som dom vill skydda dig från [smile]


   
SvaraCitera

endagitaget:

det.

Vad säger de om du ber dem sluta då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Om du inte uppskattar att festa, då ska du ju inte göra det bara för att göra dina föräldrar glada

nej det tycker inte jag heller och jag tänker inte göra det heller , men jag vill få dom att sluta tjata . jag har inte riktigt svarat på varför osv, men om jag säger som det är att "jag har tröttnat, tycker inte det är kul längre" så skulle de säkert komma med nån kommentar som "men du har ju inte festat så mycket att man kan tröttna ens!" helt sjukt egentligen att dom är som dom är, som förälder skulle man väl hellre vilja att ens son/dotter umgås med kompisar/tränar och såntdär istället för att supa sig full?! samtidigt klagade de förut på när jag ändå drack mig full, så de vill väl inte att jag ska supa så jättemycket men ändå något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mjölk:

Vad säger de om du ber dem sluta då?

jag har inte sagt åt dom att sluta tjata, just för att dom kanske skulle tycka att jag är ännu mer onormal om jag kommer med massa motargument om varför jag inte vill festa. t.ex att jag är väldigt barnslig för min ålder. äh, jag vet inte.


   
SvaraCitera

endagitaget:

jag har inte sagt åt dom att sluta tjata, just för att dom kanske skulle tycka att jag är ännu mer onormal om jag kommer med massa motargument om varför jag inte vill festa. t.ex att jag är väldigt barnslig för min ålder. äh, jag vet inte.

Tycker du verkar mogen för din ålder som inte håller på med massa sånt.


   
SvaraCitera

endagitaget:

nej det tycker inte jag heller och jag tänker inte göra det heller , men jag vill få dom att sluta tjata .

Säg till dem att det är ditt liv och att du själv beslutar vad du vill göra med det/hur du vill tillbringa det och att festande inte är något som lockar dig eftersom de flesta festerna består av fulla idioter och annat tråkigt [smile]


   
SvaraCitera

Det vill mina med, haha. Iallafall mamma. Men när jag väl gör det så retar dem mig istället.


   
SvaraCitera

De vill att du ska ha ett socialt umgänge, som alla normala föräldrar önskar sina barn.[rolleyes]


   
SvaraCitera