Aviseringar
Rensa alla

Mina föräldrar vill att jag ska vara olycklig.


Ämnesstartare

Börjar verkligen bli trött på dom, mina föräldrar alltså. Dom låter mig verkligen inte göra mycket. Dom låter mig inte festa och ha kul med mina kompisar. Dom anser att det är helt fel att bli full, och att alkohol förstör ens liv totalt. Detta får mig att känna mig rätt så jävla deprimerad, sur och utanför. Jag får knappt gå ut!

Det enda jag gör på min fritid är att träna på gym och sitta vid TV:n/Xbox/datorn. Det blir ganska tråkigt efter ett tag när man gör detta i stort sett hela tiden. Men nu på sistonde har jag blivit väldigt sugen på att börja på boxning. Det verkar kul, och det skulle vara skönt att äntligen ha något annat att göra på dagarna, att få något annat att tänka på.. Men självklart säger mamma och pappa nej, som alltid. Dom tycker inte att det är en kul sport, och dom anser inte att det är något för "en snäll och fin kille" som jag.

Dom har fel, boxning är skitkul. Och jag är inte en sån "snäll och fin kille" som dom tror jag är. Boxning skulle verkligen hjälpa mig att må bättre tror jag. Men det verkar som om dom vill att jag ska vara olycklig? Vad ska jag göra? [sad]


   
Citera
Ämnesetiketter

Yogi:

Dom låter mig inte festa och ha kul med mina kompisar.

Att dom inte låter dig dricka alkohol är inte konstigt, alkohol är inte lagligt för dig att dricka och dina föräldrar har ansvar för dig tills du är 18.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

brottning då? det går iaf inte ut på att slå ner varandra:). får du inte så tar du med en kompis och drar dit ändå. lite busig måste man vara ibland för att leva livet:)


   
SvaraCitera

Yogi:

Dom anser att det är helt fel att bli full, och att alkohol förstör ens liv totalt.

vilket det har gjort i många miljoner människors liv

Buddah:

alkohol är inte lagligt för dig att dricka och dina föräldrar har ansvar för dig tills du är 18.

[y]

men att de inte låter dig börja i boxning tycker jag bara är dumt av dem. hellre det än att du är ute och super skallen av dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Att dom inte låter dig dricka alkohol är inte konstigt, alkohol är inte lagligt för dig att dricka och dina föräldrar har ansvar för dig tills du är 18.

jaja, det håller jag väl med om. Men att jag inte får börja på boxning är förjävligt.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Argh:

brottning då?

Nja har aldrig tyckt om tanken av att ligga på golvet med en annan kille och rulla runt och krama varandra [confused]


   
SvaraCitera

Yogi:

jaja, det håller jag väl med om. Men att jag inte får börja på boxning är förjävligt.

Ja det kan jag dock hålla med om, kan du inte helt enkelt gå ner till någon klubb och snacka med en tränare där. Be honom prata med dina föräldrar och berätta lite om vad boxning är för något (framförallt att det inte bara är "bad guys" som tränar), kanske vore något?


   
SvaraCitera

LightInDarkness:

vilket det har gjort i många miljoner människors liv

Källa plix.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yogi:

Nja har aldrig tyckt om tanken av att ligga på golvet med en annan kille och rulla runt och krama varandra [confused]

det är ingen kramlek, jag lovar..


   
SvaraCitera

Yogi:

Dom låter mig inte festa och ha kul med mina kompisar. Dom anser att det är helt fel att bli full, och att alkohol förstör ens liv totalt. Detta får mig att känna mig rätt så jävla deprimerad, sur och utanför. Jag får knappt gå ut!

Att dina föräldrar inte vill att du ska dricka är ju helt naturligt. De vill skydda dig och vill inte att du ska bli full och göra saker som du kommer att ångra (att man lär sig bäst av sina egna misstag tänker de antagligen inte på). Kan du inte fest med dina vänner utan att dricka/ eller att dricka så lite att du hinner nyktra till innan du ska hem? På så sätt får dina föräldrar förtroende för dig och låter dig kanske vara ute mer.

Yogi:

Dom har fel, boxning är skitkul. Och jag är inte en sån "snäll och fin kille" som dom tror jag är. Boxning skulle verkligen hjälpa mig att må bättre tror jag. Men det verkar som om dom vill att jag ska vara olycklig? Vad ska jag göra? [sad]

Argumentera för din sak. Leta fakta/fördelar om boxning. Visa för dem att det inte är en farlig sport och att det inte innebär att stå och puckla på varandra i en ring. Lägg fram dina argument sakligt och bråka inte. Försök att övertala dem på ett "moget" sätt, då kommer de inte ha så mycket att sätta emot. Om de inte väljer att köra diktaturstilen och säger nej direkt utan att lyssna på dig.


   
SvaraCitera

Fy fan:

Källa plix.

[zzz]
ca 400 000 barn (I Sverige) (upp till 17, tänk på att flera bor kvar hemma efter att de fyllt 18) växer upp i ett hem där en eller båda föräldrarna missbrukar (inte bara alkohol, men det är det som är främsta missbruket)

bl.a i mitt fall har det förstört sammanhållningen i familjen så att alla i princip hatar varandra, ekonomin är helt söndertrasad m.m


   
SvaraCitera

LightInDarkness:

[zzz]

1. Du gav ingen källa
2. Det är inte många miljoner


   
SvaraCitera

Yogi:

jag är inte en sån "snäll och fin kille" som dom tror jag är.

oj vilken rebell


   
SvaraCitera

Fy fan:

1. Du gav ingen källa

1

2

​3

googla så får du väl upp ännu fler

Fy fan:

2. Det är inte många miljoner

400 000 i SVERIGE skrev jag, finns fler länder i världen


   
SvaraCitera

Fan till och med JAG har gått på boxning och se på mig! Jag mår prima!
Låt mig träffa dem så ska jag se till att du har problemet ur världen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ankzor:

oj vilken rebell

a


   
SvaraCitera