Aviseringar
Rensa alla

Mina föräldrar vill att jag ska vara olycklig.


Yogi:

Börjar verkligen bli trött på dom, mina föräldrar alltså. Dom låter mig verkligen inte göra mycket.

Jag får inte heller göra något. Lol, man undrar lite hur de tänker [tired]

Man får hoppas att det löser sig en dag... nån gång [tard]


   
SvaraCitera

Yogi:

Men det verkar som om dom vill att jag ska vara olycklig?

det kan jag väl aldrig tro[love]:'(
Jag känner igen mig. Men är det inte fel att du blir deprimerad av att inte dricka? Dina föräldrar har rätt i det där. Av alkohol blir man inte lycklig.
Dock kan jag förstå varför du känner dig utanför och sådär, det kan jag verkligen. ,/
Tyvärr måste jag nog säga att dina föräldrar även har rätt i det här med boxning. Jag tycker ialla fall samma som dom, att det inte är någon bra sport alls. Men i slutändan är det ju ändå du som bestämmer vad du vill hålla på med. Ja,.inte alltför mycket förstås, men till stor del borde du få. Det är ju ändå ditt liv<3

Jag vet faktiskt inte vad du ska säga för att få dom på andra tankar. Har du pratar med dom om det här, alltså på riktigt på riktigt?Så att dom förstår att det är allvar..

Och du, dom gör inte det här för att dom vill att du ska vara olycklig. Självklart inte! Dom älskar dig och det vet du nog innerst inne också.
Men jag förstår mer än väl vad du pratar om. Jag har det ungefär likadant, eller det var väl mer förut iof, har blivit en aning bättre nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Palett:

Dom älskar dig och det vet du nog innerst inne också.

Now that's just a load of crap! [no-no] Dom hatar mig och vill göra mig olycklig [cry]


   
SvaraCitera

Yogi:

Dom hatar mig och vill göra mig olycklig

det är bara som de känns


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yogi:

Börjar verkligen bli trött på dom, mina föräldrar alltså. Dom låter mig verkligen inte göra mycket. Dom låter mig inte festa och ha kul med mina kompisar

Mina föräldrar var för något år sedan också överbeskyddande. Men sedan så drog jag upp detta, att jag typ inte fick göra ngt, när jag satt i bilen med min kusin, moster o mamma, så berättade jag. Jag sa att jag ALDRIG druckit, alltid passat tiderna, aldrig hamnar i slagsmål osv. så blev typ min moster lite sur på min morsa o tog mitt parti direkt. Detta fick mina föräldrar att tänka om o nu, efter en massa nya debatter hemma, får ja vara ute till över midnatt.

Men kmr jag hem full blir det som gamla tider skulle jag tro 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De är nog bara stränga, överbeskyddande och hemskt insnöade.
Att försöka prata med dem på ett lugnt och sansat sätt kanske skulle funka. De måste lita på dig.
Men om du sagt till det, att du känner dig deprimerad som inte får dricka, kan jag förstå att de sätter sådana gränser för dig.

Säg att du vill visa att du kan ta hand om dig själv. Om du är 16 kanske du redan går på gymnasiet eller ska gå. Folk brukar flytta till studenthem vid den åldern och de flesta klarar sig ju fint. Du börjar bli vuxen och ska då få ta mer ansvar. Det måste de förstå, och någon måste förklara för dem, och den personen är troligtvis du eller någon nära släkting som förstår dig.


   
SvaraCitera

Du kommer bli som jag, fattig, ful, matematik är ditt största intresse, ensam nu och för all framtid. Och sitta vid um.


   
SvaraCitera

Trotsa, trotsa, trotsa och skyll på dem om det går fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag kan inget annat än säga att jag håller med Nintendo, dina föräldrar vill din bästa. Tro mig, been there done that. Jag accepterade det tillslut, för jag vet att de älskar mig. Du kan alltid ha kul utan att dricka vet du.


   
SvaraCitera

Buddah:

Att dom inte låter dig dricka alkohol är inte konstigt, alkohol är inte lagligt för dig att dricka och dina föräldrar har ansvar för dig tills du är 18.

Dom måste ju inte köpa ut åt honom eller låta honom bli packad hemma, men det är ju en annan sak att låta honom gå på en fest lite då och då. Jag betvivlar starkt att dom aldrig gick på fester emellan åt när dom var 16 och blev fulla. Så länge det inte stör hans skolgång så ser jag inget problem med att låta honom ha kul.


   
SvaraCitera

Speltidning:

Dom måste ju inte köpa ut åt honom eller låta honom bli packad hemma, men det är ju en annan sak att låta honom gå på en fest lite då och då.

Är lika mycket deras ansvar.


   
SvaraCitera

Buddah:

Är lika mycket deras ansvar.

Man måste ju få ha kul ibland också, gå ut och vara lite social*

*Bli packad med kompisar.


   
SvaraCitera

Speltidning:

Man måste ju få ha kul ibland också, gå ut och vara lite social*

Ja visst, när man fyllt 18.


   
SvaraCitera

Yogi:

Dom anser att det är helt fel att bli full, och att alkohol förstör ens liv totalt

Yogi:

P16

Halva min släkt är missbrukare, jo, alkohol kan förstöra mycket, och dricker du innan du fyllt 18 löper du dubbelt så stor risk att bli missbrukare än andra.

Men för att inte vara en moraltant, jag tror inte det är att du inte får festas fel att du känner dig deprimerad. Dina föräldrar måste ju få respektera att du vill gå boxning, men du kan inte ärligt vänta dig att någon normal förälder kommer acceptera att deras barn dricker innan denne fyllt 18. Antingen får du göra det i smyg eller som jag inse att lösningen inte kommer finnas i alkohol utan i att skaffa riktiga vänner som du trivs med oavsett om du är nykter eller ej.

Har du svårt för det, gå med i en förening. Jag hade inga vänner tills jag började engagera mig i föreningar. Nu är jag en ny människa...


   
SvaraCitera

Buddah:

Ja visst, när man fyllt 18.

Du verkar vara ganska fast vid din åsikt, så det är ingen vits att diskutera vidare om det [cheers]


   
SvaraCitera