Aviseringar
Rensa alla

Mina grannar


Ämnesstartare

Mina grannar renoverade i 6 månader, främst på helgerna så att alla i huset kunde bli lite underbart störda. Nu är de färdiga så istället spelar de skitful HÖG musik, typ Milli Vanilli och något ryskt.

De misshandlar mina öron. Jag ogillar dem starkt.
Vad ska jag göra?

För några dagar sen blev jag så irriterad att jag till slut satte på Rammstein på högsta volym, då tystnade de för dagen men de har ju fortsatt dagarna efter så det verkar ej funka.


   
Citera
Ämnesstartare

Imoon:

Vad ska jag göra?

Att prata till dem verkar ju dumt, så jag tycker istället att du ska skicka en brevbomb eller åtminstone en trasig stereo, så att de förstår!


   
SvaraCitera

Imoon:

Mina grannar renoverade i 6 månader, främst på helgerna så att alla i huset kunde bli lite underbart störda.

Är väl inte så konstigt om de renoverar på helger, de jobbar kanske och så på veckorna. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Imoon:

Vad ska jag göra?

Var lite trevlig och prata med dem kanske?


   
SvaraCitera

AndyH:

Var lite trevlig och prata med dem kanske?

Precis, om dom inte lyssnar så kan du ju fortsätta spela Rammstein, ända tills dom ger sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Störningsjouren om det är efter tio. Annars kan du ju knacka på och fråga om dom har lust att sänka, svårare än så är det inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lägg ett hästhuvud i deras säng


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Att prata till dem verkar ju dumt, så jag tycker istället att du ska skicka en brevbomb eller åtminstone en trasig stereo, så att de förstår!

AndyH:

Var lite trevlig och prata med dem kanske?[/quote

schism:

Annars kan du ju knacka på och fråga om dom har lust att sänka, svårare än så är det inte.

Men de är ju läskiga, ofta jag vågar prata med dem. :s

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Är väl inte så konstigt om de renoverar på helger, de jobbar kanske och så på veckorna.

Fast om man ska renovera i 6 månader varav 4-5 månader är rejält högljudd renovering så får man faktiskt ta ledigt, för det är inte OK att typ ta bort kakel 5 timmar i streck en lördag.

De jobbade i princip utan paus med extrem ljudnivå och det är verkligen inte okej någonstans.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brevbomb.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kasta ägg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ring migrationsverket [badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Imoon:

Men de är ju läskiga, ofta jag vågar prata med dem. :s

[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Imoon:

Vad ska jag göra?

Skaffa ny anläggning! [badgrin]
Från Hifi-klubben kanske?
​1
​2

Eller gå och prata med dem. En arg lapp rekommenderas dock inte!
Kanske kan klaga hos hyresvärd eller liknande?


   
SvaraCitera

Ring till disponenten ocjh klaga och säg till andra i huset att göra det också. Om du bor i höghus. Då får dom bombis en varning. 2 varningar -> åker ut.


   
SvaraCitera