Aviseringar
Rensa alla

Mina känslor och mitt förnuft kolliderar totalt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Ämnesstartare

Jag vet snart inte hur jag ska göra längre. I mitt medvetande och tankesystem är det totalt kaos och jag känner mig så förvirrad och ångestfylld bland annat för att mina känslor inte går ihop med mitt förnuft och mina värderingar osv och jag vet liksom inte hur jag ska styra upp min stackars hjärna som är i krig med mitt hjärta. Det har varit såhär till och från under ca 2 år men det känns som att det inte blir värre utan snarare sämre. Orkar snart inte mer, vill bara gråta och skrika rätt ut hur jag känner men det är för pinsamt.

Känns som om jag håller på att fördärvas inifrån mer och mer, och även nästan som om onda makter har kontroll över mig.

Vad kan man göra när det blir krock mellan känslor och förnuft?


   
Citera

Jag vet i alla fall att du inte ska skriva på Twitter. Kan ju sluta med att du blir inlåst som Annika Möllström. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axel_von_Färsen:
Jag vet i alla fall att du inte ska skriva på Twitter. Kan ju sluta med att du blir inlåst som Annika Möllström. 

Verkar det som om jag har vanföreställningar eller vad? Shockerad


   
SvaraCitera

Lilla Trollungen:

Verkar det som om jag har vanföreställningar eller vad? Shockerad

Det behöver inte vara vanföreställningar. Förklara vad du känner. Kan du själv påverka varför du känner som du gör?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axel_von_Färsen:

Det behöver inte vara vanföreställningar. Förklara vad du känner. 

Känner mig lockad av ondskans starka dragningskraft...

Eller nah men det är helt enkelt bara så att jag känner starka känslor som går emot vad jag tycker.

Axel_von_Färsen:

 Kan du själv påverka varför du känner som du gör?

Försöka kan jag väl, men sen om det hjälper är ju desto mer tveksamt...


   
SvaraCitera

Sök hjälp , finns massor med olika!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lurifax69:
Sök hjälp , finns massor med olika!

Hjälp ska jag söka så småningom för att jag mår så dåligt på olika sätt, men om jag kommer att ta upp just detta med "hjälpen" vet jag dock inte


   
SvaraCitera

Lilla Trollungen:

Hjälp ska jag söka så småningom för att jag mår så dåligt på olika sätt, men om jag kommer att ta upp just detta med "hjälpen" vet jag dock inte

Det är deras jobb, aatt hjälpa såna som dig i situationer , du måste våga prova!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lurifax69:

Det är deras jobb, aatt hjälpa såna som dig i situationer , du måste våga prova!

Men just denna grejen är så pinsam och skämmig och sen blir det komplicerat eftersom det finns åsikter och massa sånt inblandat i det hela


   
SvaraCitera

om man jobbar som nån typ av samtalsteurapeut så har man hört så mycket galet att det finns ingenting alls de inte är vana vid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Plejadisk Panda:
om man jobbar som nån typ av samtalsteurapeut så har man hört så mycket galet att det finns ingenting alls de inte är vana vid.

Men det blir kanske inte särskilt lätt att hitta en samtalsterapeut som har liknande åsikter och värderingar som jag men som samtidigt inte är alltför strikt och bestämd i sina åsikter, värderingar osv, och som jag dessutom ska trivas med att samtala med - blir liksom komplicerat när så mycket ska klaffa typ 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Plejadisk Panda:
om man jobbar som nån typ av samtalsteurapeut så har man hört så mycket galet att det finns ingenting alls de inte är vana vid.

Men det blir kanske inte särskilt lätt att hitta en samtalsterapeut som har liknande åsikter och värderingar som jag men som samtidigt inte är alltför strikt och bestämd i sina åsikter, värderingar osv, och som jag dessutom ska trivas med att samtala med - blir liksom komplicerat när så mycket ska klaffa ty 


   
SvaraCitera

Lilla Trollungen:

Men det blir kanske inte särskilt lätt att hitta en samtalsterapeut som har liknande åsikter och värderingar som jag men som samtidigt inte är alltför strikt och bestämd i sina åsikter, värderingar osv, och som jag dessutom ska trivas med att samtala med - blir liksom komplicerat när så mycket ska klaffa typ 

Ofta tror jag inte ens det behöver vara någon som håller med en. Det viktigaste tror jag är att man verkligen känner att de förstår och hänger med i ens tankegångar. Fördelen med typ psykologer är att de ofta är rätt smarta å bra på sånt. Upplever inte att de sitter och dömer dig för att du inte tycker som dem.
Sen finns det såklart gott om kassa också, men man kan ju testa sig fram lite.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Plejadisk Panda:

Ofta tror jag inte ens det behöver vara någon som håller med en. Det viktigaste tror jag är att man verkligen känner att de förstår och hänger med i ens tankegångar. Fördelen med typ psykologer är att de ofta är rätt smarta å bra på sånt. Upplever inte att de sitter och dömer dig för att du inte tycker som dem.
Sen finns det såklart gott om kassa också, men man kan ju testa sig fram lite.

Fasar bara så över att råka träffa på en massa kassaGråterGråterGråter

Och det kanske visst blir en massa batikhäxeterapeuter som blir helt galna och går i taket av hur man tycker


   
SvaraCitera

Lilla Trollungen: batikhäxeterapeuter

Tror oddsen för att slippa detta är rätt så bra så länge man kommer förbi skolkuratorn.


   
SvaraCitera