Aviseringar
Rensa alla

Mina lår


Davo:

Husdoktorn 🙂

Allmänbildad serru!

Postorderhoran:

stel

Kanske är så stel att blodcirkulationen hindras, men vad konstigt att det blir just bara i den ställningen [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingemarsdotter:

Kanske är så stel att blodcirkulationen hindras, men vad konstigt att det blir just bara i den ställningen

togupp dt med sjukgymnast idag, hon sa at det är ganska normalt om man har lite korta muskler/nerver, att nerven kommer i kläm. Hon rådde mig till att inte sitta så tills benen domnar [cute]


   
SvaraCitera

Postorderhoran:

hon sa at det är ganska normalt om man har lite korta muskler/nerver, att nerven kommer i kläm.

jag är likadan.


   
SvaraCitera

Postorderhoran:

att nerven kommer i kläm

Ja, tänkte också på det. Gav hon dig inga råd om strechning osv?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

jag är likadan.

fet cool

Ingemarsdotter:

Ja, tänkte också på det. Gav hon dig inga råd om strechning osv?

Jo. Skall testa två-tre veckor och sen komma tillbaka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kolla även om du har tillräckligt med vitamin B12; om jag minns rätt är du väl veg(etari)an? B12 är en av de vanligaste bristerna hos sådana, och ett frekvent symptom är stickningar/domningar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Kolla även om du har tillräckligt med vitamin B12; om jag minns rätt är du väl veg(etari)an? B12 är en av de vanligaste bristerna hos sådana, och ett frekvent symptom är stickningar/domningar.

nä, mn har säkert b-brist. Det hjälper väl muskelfunktionen? Borde kanske kolla upp det och ev äta B+E tillskott. Känns ju bra att jag är noga med min hästs såna värden men inte mina egna :$


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

nä, mn har säkert b-brist. Det hjälper väl muskelfunktionen? Borde kanske kolla upp det och ev äta B+E tillskott. Känns ju bra att jag är noga med min hästs såna värden men inte mina egna :$

Haha XD om du inte har något annat fel på kroppen så räcker det annars att dricka mjölk för b-vitaminbehovet. 2,5dl mjölk om dagen är hela RDI av vitamin B12, och man får inga brister av att ligga lite under lite då och då.

Själv har jag ett enzymfel så jag har nästan helt gett upp [rolleyes] skulle behöva typ 4 liter mjölk om dagen för att nå mitt RDI. Kan ta piller, men orkar inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

skulle behöva typ 4 liter

mmmmm... mjölk. [shake]

Nä, då är jag väl bara stel av naturen.


   
SvaraCitera