Aviseringar
Rensa alla

mina ögon är fucked up!


Ämnesstartare

I måndags var jag ute och drack och vart riktigt jävla full! Kl 00.45 - 04.30 är helt borta för mig. Jag låg hemma vid toan och spydde från typ 01.30 till 04.30 innan jag somnade. När jag vaknade såg båda mina ögon ut som bilden nedan. Jag har linser, kan det ha varit att dom gnidits emot ögat, legat konstigt? Eller är det för att jag spytt så mycket att nerver i ögonen fuckat upp och det har blivit såhär? Eller kanske en kombination av båda? Bör jag oroa mig eller går detta över av sig självt? Har sedan tisdag förmiddag gått utan linser, är det okej att ta i dom igen? Vad tror ni? 🙂

IMG_0313.JPG

(fin bild jag vet tyyyyy)


   
Citera
Ämnesetiketter

ser ut som att något blodkärl brustit. vad jag vet behöver det inte vara farligt, men känns det som om din syn försämrats, eller ögonen fortsätter att vara irriterade bör du uppsöka läkare.

tycker spontant det låter som om det kan vara linserna som ör orsaken


   
SvaraCitera
kachin

Damn vad rött, gör det ont och känns obehagligt? Eller är det bara att det ser rött ut?

Du kan ju ringa sjukvårdsupplysningen: 1177 och fråga.
Bara lyfta luren och trycka på fyra knappar. 

De vet mer än oss och de vet ifall du ska låta det gå några dagar eller gå till vårdcentralen Skål


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kachin:
Damn vad rött, gör det ont och känns obehagligt? Eller är det bara att det ser rött ut?

Känner ej av det alls. Ser bara rött ut, svider inte eller något sådant. Känns exakt som vanligt, synen är inte påverkad alls.

Blivande_japan:
ser ut som att något blodkärl brustit. vad jag vet behöver det inte vara farligt, men känns det som om din syn försämrats, eller ögonen fortsätter att vara irriterade bör du uppsöka läkare.

tycker spontant det låter som om det kan vara linserna som ör orsaken

Ja, jag söker antagligen upp läkare om de fortsätter vara röda. Ska pröva att ha linser nu ikväll och se hur det är. Jag har talat med min mormors man som är läkare och han tror att det beror på att jag spytt så mycket, tagit i så mycket att blodkärl brustit som du nämnde. 


   
SvaraCitera

Du kanske har fått stryk. Skadeglädje


   
SvaraCitera

Fan vad läskig du ser ut! Asså ögat... 🙁


   
SvaraCitera

JaamenLol:
Fan vad läskig du ser ut! Asså ögat... 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JaamenLol:
Fan vad läskig du ser ut! Asså ögat... 🙁

Jag vet:(


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JaamenLol:
Du kanske har fått stryk. Skadeglädje

Haha, det tror jag knappast:D


   
SvaraCitera

Lurreliti:

Jag vet:(

Är det bättre nu då? 

Lurreliti:

Haha, det tror jag knappast:D

Hur vet du det?  Du minns ju nothing. Xd 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JaamenLol:

Är det bättre nu då? 

Hur vet du det?  Du minns ju nothing. Xd 

Fortfarande likadant 🙁 Haha, hade polarna vid min sida hela tiden och ingen sa något om nått sånt!


   
SvaraCitera

En bekant hade så, det var inte farligt. Någon blodkärl som hade spruckit tror jag ho sa!


   
SvaraCitera

Lurreliti:

Fortfarande likadant 🙁 Haha, hade polarna vid min sida hela tiden och ingen sa något om nått sånt!

Stackars dig då. De ljuger! ^^ 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Armagedda:
En bekant hade så, det var inte farligt. Någon blodkärl som hade spruckit tror jag ho sa!

Okej, tror du att det går att ha linser i utan att skada ögonen ytterligare? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JaamenLol:

Stackars dig då. De ljuger! ^^ 

Jaa tyck synd om mig 🙁 hahaha jo man vet aldrig 😀


   
SvaraCitera