Aviseringar
Rensa alla

Mina ögon ser allt som 'plast' och som ett ekorrhjul...


Ämnesstartare

Hej jag kan inte sluta tänka på hur manipularande system vi har... men fortfarande 'det bästa' systemet/samhället vi har?

Jag trivs inte pga att jag måste jobba för att överleva jag trivs inte för att systemet har trådat som går till hur jag än gör... Jag trivs inte för att jag inte kan ha känslan att jag är fri/kan göra det jag vill göra.

Jag är så jävla trött att jag faktiskt överväger att bli en uteliggare istället för att bo hemma och måste gå till jobb som man inte gillar eller bara inte står ut med.
Kanske pga lathet, mentalaproblem, och sin syn på samhället.

Den enda utvägen för mig är att jag måste jobba annars förlorar jag mitt 'hem' och mina 1000:- per månad som fickpengar. Jag blir alltså uteliggare/utsläng ifall jag slutar mitt jobb/praktik

Och nu ska jag tydligen måste bli lärd att gilla systemet och få en annan syn på hur vi lever. Vi lever fritt och absolut inte i ett plastsamhälle där man måste jobba konstant och tjäna pengar för att överleva.
Med överleva menar jag LEVA, inte att man kan bo i en trappuppgång och kanske få mat på härberge elr liknande.
Jag kan inte förstå det verkar gå så bra för alla som finns i samhället men inte mig. Så varför är det så?

Är jag så jävla lat att jag verkligen överväger att bli uteliggare istället för ett hem med fickpengar varje månad.. eller kan det ha med mitt psyke att göra?

Att vakna upp varje morgon och veta att man måste åka bort för att man ska kunna överleva och kunna göra sin framtid 'säker' .. Det gör mig nervös/stressad/oroad ... så kan det ha med de att göra? mitt psyke... ifall det har med det att göra kan jag på något sätt få hjälp ?
Det är så sjukt att jag ens frågar om hjälp angående min syn på samhället när jag ser allt så tydligt... och sedan ska jag få hjälp av personer som redan är inne i allt och har vant sig att det är OK samhälle/system.

Ja, jag må leva i ett lyxsamhälle resten av världen men att man känner som man gör är bara som det är.. om jag skulle föds upp i ett annat land med ett "värsta fucked up samhälle" då skulle jag nog begå självmord.
Har det kanske med min uppväxt att göra?


   
Citera
Ämnesstartare

bra känsla


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha frukt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OnT: Vi kan bli uteliggare tillsammans. Jag har inte heller någon motivation. (det var det enda jag läste av milslång text, så om jag missuppfattat får du slå mig på fingrarna)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

krasch:

Vi kan bli uteliggare tillsammans. Jag har inte heller någon motivation.

Sure thing


   
SvaraCitera

gå på högskola, gärna 5-6 års utbildning, närmaste du kan komma att göra vad fan du vill

annars är det bara ut i skogen o jaga bäver


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hitta något du tycker om att göra? Svårare än så är det väl fan inte?


   
SvaraCitera

Barbienele:

så kan det ha med de att göra? mitt psyke... ifall det har med det att göra kan jag på något sätt få hjälp ?

Det är inte du som är sjuk, det är samhället, vår värld är sjuk.
Jag känner som du. Vi lever i ett samhälle där varenda rörelse vi gör, vartenda ord vi yttrar kontrollerar och arkiveras. Det är läskigt så det är inte konstigt att man blir rädd, orolig, irriterad, FÖRBANNAD.


   
SvaraCitera