Aviseringar
Rensa alla

Mina rättigheter som minderårig gravid...


Ämnesstartare

Har nyligen fått reda på att jag är gravid. Har haft diskutioner fram och tillbaka med min pojkvänn och eftersom att jag är emot abort (skulle inte kunna leva med mig själv om jag skulle göra det) och min pojkvänn emot adoption eftersom att hans pappa lämnade honom när han var liten, så har vi beslutat att behålla barnet. Jag jobbar helger och tjänar ca 2500 + 1050 varje månad. Och han ska börja jobba så mycket som möjligt! Har kollat upp rätten till alla bidrag som man får tillgång till, och att min pojkvänn kan vara förmyndare eftersom att jag är under 18 men inte han. Problemet är bara det att vi inte vill bo hemma, vet någon om man kan söka antingen socialbostad eller rätten att flytta hemifrån?


   
Citera

Tänk på barnet och inte på er själva.


   
SvaraCitera

Tänk er in i vilken framtid ni tror att ni kan ge er själva och ert barn. Hur er situation som familj kommer se ut under många kommande år. Är det en som du och din partner kommer kunna stå för och om tjugo år och kunna säga till varandra att ni tycker att ni har gett ert barn alla förutsättningar för en bra och trygg uppväxt.

Om inte så är det bara själviskt och rent ut sagt elakt mot ert barn.


   
SvaraCitera

Teddy123:

Problemet är bara det att vi inte vill bo hemma, vet någon om man kan söka antingen socialbostad eller rätten att flytta hemifrån?

Det ska gå. Jag vet inte hur man best ska övertyga dom om det dock. Det kan vara en idee att kolla igenom de förodningar de måste rätta sig till. [smile]


   
SvaraCitera

OF 5:

Om inte så är det bara själviskt och rent ut sagt elakt mot ert barn.

Men hallå ofta det du säger påverkar deras attityd till det här. Det vore ju sjukt isf! Försök ist att göra det TS ber om och hjälp till. Vad för rättigheter har hon det är relevanta här.


   
SvaraCitera

Asha:

om och hjälp till. Vad för rättigheter har hon det är relevanta här.

Det inbegriper kunskap, inte min grej.


   
SvaraCitera

Fan vad folk är emot saker, så jävla tröttsamt.


   
SvaraCitera

Detta är inte mitt område så kan ej hjälpa. Men kan ni inte få hjälp från släkt, vänner, familj med mera?


   
SvaraCitera

Tamburinmannen:

WHITE TRASH WHITE TRASH WHITE TRASH WHITE TRASH WHITE TRASH
WHITE TRASH WHITE TRASH WHITE TRASH WHITE TRASH WHITE TRASH WHITE TRASH WHITE TRASH WHITE TRASH WHITE TRASH WHITE TRASH

Jävlar vad brist på empati man hade här då! Hur menar du att det du går nu är konstruktivt? Jag rekommenderar att du läser ungdomar.se's regler och reflekterar över vad du gör här om du ska bete dig såhär. Palla bittra människor...


   
SvaraCitera

Randroid:

Fan vad folk är emot saker, så jävla tröttsamt.

Håller med dig. Jag tror det är en konsikvens dock av att klotter inte fungerar som det ska. [crazy][crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Situationen är redan jobbig som den är! Det var inte menat att det skulle bli såhär, men nu är situationen som den är! Och jag skulle aldrig kunna göra abort, vi funderade till och med på att adoptera, men skulle aldrig kunna göra så mot barnet! Vi tänker på barnets bästa, vi har pengar och kommer att få en massa saker och sånt ifrån familj och vänner. Dom mesta funderingarna ligger kring det här med lägenheten, eftersom att jag är lite tveksam över vad mamma tycker om att jag vill flytta ut...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är glad och tacksam över de som försöker hjälpa till! Det är ingen lätt sits vi sitter i. Så tack, det uppskattas![y]


   
SvaraCitera

Teddy123:

Vi tänker på barnets bästa,

Nej det gör ni inte då du inte har något att erbjuda ungen övht då du är ett barn själv. Sluta tänk utifrån ditt eget perspektiv och börja tänk utifrån barnets istället.
Du kommer ju nu antagligen bara skapa en massa utgifter för samhället i och med alla bidrag du måste lyfta sen. Det är verkligen inte lätt att göra en abort men det är oftast det allra bästa att göra när man inte har någon utbildning, bostad, jobb eller någonting annat som gör tillvaron dräglig för ett barn att växa upp i.


   
SvaraCitera

isola:

Du kommer ju nu antagligen bara skapa en massa utgifter för samhället i och med alla bidrag du måste lyfta sen.

Det är ju en investering vi gör i så fall. Precis som vi gör när vi tar emot invandrare. Barn kostar sjukt mkt för samhället oavsätt. Men hur ska vi klara av alla pensionärer om ingen är berädd att skaffa barn? Du använder sjukt töntiga ekonomiska argument nu förlåt, det där barnent kan ju helt klart ha en potensial att vara värsta tillgången till samhället. Varför dömmer du så hårt?

Jag förstår att du är ideologiskt övertygad om en sak. Och tror att du försöker undvika missär ect. Men kan du titta på vad du säger och hur det du säger har någon verklig effekt på din omvärld. [cute]

Vad ger dig ens rätten att lägga dig i på det här sättet. Hon frågar inte efter för och nackdelar för abort. Hon säger att hon vill veta sina rättigheter. Låter ju sjukt ansvarsfullt!


   
SvaraCitera

Skulle ni kunna sluta med OT'andet och svara på det som TS faktiskt vill ha svar på?


   
SvaraCitera