Aviseringar
Rensa alla

Mina terminsbetyg i åk 9


Ämnesstartare

Fick mina terminsbetyg  för några dar sedan och blev riktig glad. Mitt mål var att höja mina betyg så mycket som möjligt. I hemkunskap höjde jag mig från D till A som var rejält jobbigt. Jag höjde mig i Franska från B till A. I persiska fick jag A för att jag har bott i Iran och lärt mig persiska. B fick jag i So ämnerna, No ämnerna, Bild, Träslöjd, Matematik. I Svenska, Engelska, Geografi och Idrott fick jag C som jag har satsat på förut men aldrig fått högre betyg. I musik fick jag D som stryks automatiskt för att jag har 18 betyg och man söker med 17 betyg till gymnasiet, då stryks den sämsta betyget! Totalt fick jag 295 mp som jag är skitglad över! Jag har gjort alla mina läxor och pluggat inför alla prov, jag kämpade rejält mycket som är verkligen känslosamt för mig när jag tittar på mina betyg! Inget är omöjligt!!!

betyg:

3 A                     1 D räknas ej
10 B
4 C

KOMMENTERA NEDANFÖR OM NI HAR NÅGOT ATT SÄGA, JAG UNDRAR VAD NI TYCKER?

NI KAN OCKSÅ FRÅGA FRÅGOR OM NI VILL!

19975F52-9E72-45BD-B5C7-97EA77120CE2.jpe


   
Citera

Nice, glad för din skull. Lättare sagt än gjort att få bra betyg 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marioswish:
Nice, glad för din skull. Lättare sagt än gjort att få bra betyg 🙂

Tack så mycket! Jag har alltid gillat att satsa på skolan så jag är född för att få bra betyg


   
SvaraCitera

Skolsatsaren:

Tack så mycket! Jag har alltid gillat att satsa på skolan så jag är född för att få bra betyg

Hinner du göra mycket på fritiden eller tar det så pass mycket plats och tid att plugga för dig? Aldrig lyckats själv att plugga på allvar utan blev mest bara D samt ett B i princip.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marioswish:

Hinner du göra mycket på fritiden eller tar det så pass mycket plats och tid att plugga för dig? Aldrig lyckats själv att plugga på allvar utan blev mest bara D samt ett B i princip.

Marioswish:

Hinner du göra mycket på fritiden eller tar det så pass mycket plats och tid att plugga för dig? Aldrig lyckats själv att plugga på allvar utan blev mest bara D samt ett B i princip.

Nationella proven och läxorna tar min fritid, så ibland måste jag plugga mycket och ibland kan jag gå ut när det inte är mycket läxor och prov. Det är ju sista året i skolan så det är mer plugg än åttan och sjuan. 


   
SvaraCitera
opega

Skolsatsaren: 1 D räknas ej

 Det räknas med det också


   
SvaraCitera
opega

E han här snubben tillbaka igen


   
SvaraCitera

Skolsatsaren:

Nationella proven och läxorna tar min fritid, så ibland måste jag plugga mycket och ibland kan jag gå ut när det inte är mycket läxor och prov. Det är ju sista året i skolan så det är mer plugg än åttan och sjuan. 

Ångrar du att du pluggade vissa dagar när dina kompisar möjligtvis inte gjorde det eller blir det knappt någon påverkan/pluggar ni lika mycket på ett ungefär?

Det är ju alltid lockande att göra annat när man har så mycket plugg. I mitt fall: Spela spel och vara med vissa kompisar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marioswish:

Ångrar du att du pluggade vissa dagar när dina kompisar möjligtvis inte gjorde det eller blir det knappt någon påverkan/pluggar ni lika mycket på ett ungefär?

Det är ju alltid lockande att göra annat när man har så mycket plugg. I mitt fall: Spela spel och vara med vissa kompisar

Jag ångrar inte för at det är mitt framtid som står på spel. När jag pluggar och gör läxor så tar jag bort spel och slutar att hänga med mina vänner. På helgen hänger jag med vännerna och spelar, jag har en scema för mig själv


   
SvaraCitera

Skolsatsaren:

Jag ångrar inte för at det är mitt framtid som står på spel. När jag pluggar och gör läxor så tar jag bort spel och slutar att hänga med mina vänner. På helgen hänger jag med vännerna och spelar, jag har en scema för mig själv

Låter disciplinerat. Verkar som att du har koll på det mesta


   
SvaraCitera

Inte illa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marioswish:

Låter disciplinerat. Verkar som att du har koll på det mesta

Ja, tack jag e diciplinerad för att jag vill ha en bra framtid.


   
SvaraCitera
JamezK

Försök att ha samma motivationen på gymnasiet, så kommer du att gå långt!


   
SvaraCitera

Grattis! Kan nog säga att jag aldrig hade orkat satsa lika hårt som du verkar göra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JamezK :
Försök att ha samma motivationen på gymnasiet, så kommer du att gå långt!

Okej, tack!


   
SvaraCitera