Aviseringar
Rensa alla

Minecraft


Ämnesstartare

man kan ybgga vad man vill i vilken skala man vill


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

bygga saker + samla mineraler tror jag HEHE har inte orkat bry mig

enhimmelskdrog:

man kan ybgga vad man vill i vilken skala man vill

GENOM ATT STAPLA SAKERNA PÅ Varandra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

GENOM ATT STAPLA SAKERNA PÅ Varandra?

aaah och hacka bort saker!!!! och bygga bredvid osv
en kloss åt gångne [wink]


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

aaah och hacka bort saker!!!! och bygga bredvid osv
en kloss åt gångne

Jaha, hur lägger man ner saker? [badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Jaha, hur lägger man ner saker?

vet inte [sad] högerklick! //ankz


   
SvaraCitera
Åtta

Detta fick mig att nerdgasma:

För icke-nördar, han bygger en processor i minecraft med hjälp av redstone. Med andra ord en fungerande dator byggd i minecraft. Den kan förvisso inte göra så imponerande saker ännu, utan mest bara lägga ihop siffror (dessutom ganska långsamt), men det är ändå coolt på ett lite "jag-kommer-att-dö-oskuld"-vis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är mästare på att bygga pyramider av sand. Försöka själva, det är inte så lätt som ni tror.

Har tröttnat lite på spelet nu eftersom att jag köpte det någon gång i oktober förra året, men när man kan möta fiender i multiplayer så spelar jag gärna med folk.


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

vet inte högerklick! //ankz

'

Ok, najs! Kan man kombinera sina saker? Typ fjäder och sten?


   
SvaraCitera
Zsasz

Var också fast i det ett tag, spelar det fortfarande till och från, men fy fan vad roligt man kan ha (speciellt i multiplayer)..

Macktorsken:

Kan man kombinera sina saker? Typ fjäder och sten?

http://www.minecraftwiki.net/wiki/Cr​afting

😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

köttfärssås:

Ramlade dock ner i Void häromdagen med moss-stenar. 🙁

🙁 void suger, bara stött på det en gång. I nästa patch kommer det vad jag förstått det som ersättas med en port till helvetet där det finns massa coola grejer.

köttfärssås:

Hittar inte diamant heller NÅGONSTANS. Skitspel.

Lurka omkring i grottorna på peaceful, ganska långt ner. Kan du se lavasjöar är du tillräckligt långt ner; de finns på 5-10 och diamant finns på 2-15 så häng strax över lavasjöarna.

Eller, skaffa typ 10 iron pickaxes (så du har marginal), gräv tills du möter slutet på världen (admium), gå tillbaka upp 12 steg, och gräv rakt in typ långt, gör sen ett rutnät med gångar så du ser alla/nästan alla stenar. Du kommer hitta det.

Har 37 diamant atm :3

Macktorsken:

Vad går det ut på förresten? [crazy]

Det är som en sandlåda, fast du har väldigt stora digitala hinkar och spadar. Gräv och bygg, gräv och bygg, koppla in lite elektronik och booby-trappa ditt slott.

Åtta:

Har det. Tycker att det är för jobbigt att söka reda på material för att bygga coola saker, så jag orkar inte riktigt spela det ännu. Kanske när survival-mode kommer till multiplayer.

Det finns survival i multiplayer, spelar det just nu. Det är dock lite buggigt (eh... lite MER buggigt är väl rätt ord) så en del grejer funkar inte riktigt som de ska. Men det rä roligt.

Åtta:

Detta fick mig att nerdgasma:

Visst är det underbart!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ett litet halvfusk: Kasta iväg din pickaxe när den håller på att gå sönder och plocka sen upp den igen, så blir den lagad igen. Tror man kastar på q eller e typ.


   
SvaraCitera

Stringburka:

Det är som en sandlåda, fast du har väldigt stora digitala hinkar och spadar. Gräv och bygg, gräv och bygg, koppla in lite elektronik och booby-trappa ditt slott.

Jag måste sluta spela detta nu, känner att detta kommer förstöra min studier.


   
SvaraCitera
Åtta

Stringburka:

Det finns survival i multiplayer, spelar det just nu.

Whut? Det fanns inte för en vecka sedan! [sad] Eller har du någon superspeciell hemlig alpha?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har gått vilse i SP 🙁 kan inte hitta hem och har inga grejer 🙁

Mawns:

Ett litet halvfusk: Kasta iväg din pickaxe när den håller på att gå sönder och plocka sen upp den igen, så blir den lagad igen. Tror man kastar på q eller e typ.

funkar bara i gamla patchar samt på vissa multiplayerservrar AFAIK


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Jag måste sluta spela detta nu, känner att detta kommer förstöra min studier.

hahahahaha redan fast?? [surprised]


   
SvaraCitera