Aviseringar
Rensa alla

Mineral makeup


Ämnesstartare

Tips på bra mineral smink/märken? Foundation, primer, bronzer bland annat UTAN glitter i.


   
Citera
Ämnesetiketter

Bare Minerals och Jane Iredale.

Det sistnämnda har jag, väldigt bra!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Låter toppen, ska kika lite mer på det. Tack! 🙂


   
SvaraCitera
time
 time

Qhristina@live.se:

Tips på bra mineral smink/märken?

Tikei är det absolut allra bästa som hänt min hud i sminkväg. Ser naturligt ut, inte som att man har mängder av puder i ansiktet. Är helt fritt från knasämnen som kan finnas i många populära märken. Och det är sjukt billigt. Även om man inte köper sminket är bara borstarna värda att lägga en slant på!


   
SvaraCitera

Bare Minerals använder jag. Superkanon!


   
SvaraCitera

Tikei! [y]


   
SvaraCitera

Bare Minerals innehåller väl glitter? jag ser iallafall svettig ut i vissa ljus med den på [chocked]


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Tikei

Oj, jätte billigt för att verka så bra! Det finns ju en massa information på hemsidan om åsikter och grejer men vill ändå fråga om du har provat concealern, och i så fall - hur bra täcker den? Du har troligast inte samma problem som jag har i och för sig (har hyfsade acneärr och en del acne kvar), så kanske lite svårt att svara på min fråga - men täcker den bra överlag?

[blush]

.


   
SvaraCitera
time
 time

soundsystem:

Du har troligast inte samma problem som jag har i och för sig (har hyfsade acneärr och en del acne kvar), så kanske lite svårt att svara på min fråga - men täcker den bra överlag?

Det tycker jag - eller hyfsat. Puder täcker ju nästan aldrig som mer fasta foundations kan göra. Däremot får den huden att se FRISK ut även om man har problemhy under. Är jag riktigt osäker någon gång brukar jag grunda med foundation i mousseform och sedan arbeta fram den där lystern som bara Tikei ger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för svaren hörrni! Kollade hemsidan för Tikei produkterna och OJ vilka bra priser för att verka så bra. Tror jag funnit det jag letat efter, värt ett försök iallafall! Läste en hel del recensioner och såg ju absolut ingenting negativt, läste av ett flertal att den täckte bra men frågan är vad dom utgår från då, tänkte mest på om det är nog täckande för hyfsade acneärr.

Men med tanke på att det är 100% mineralsmink med hög kvalitet till ett bra pris så är det värt att testa [bigsmile]


   
SvaraCitera