Aviseringar
Rensa alla

Mineralfoundation eller annan "lätt" efterlyses!


time
 time
Ämnesstartare

Det kan hända att det finns någon tråd om detta redan, men alla jag hittade när jag sökte var låsta och därmed, i mina ögon, inaktuella.

Det är ju sommar på gång och som den tonårsflicka jag fortfarande är har jag en ganska "ojämn" hy - är gultonad, men har en knallröd näsa, ytliga blodkärl vid käklinjen och annat crap som jag gärna döljer. På vintern brukar jag använda moussefoundation men det känns lite för tungt i ansiktet, speciellt när temperaturen stiger.

Har ni något bra tips på något ganska heltäckande men ändå lätt och prisvärt? [cute]


   
Citera
Ämnesetiketter


   
SvaraCitera

Avgudar ​​Estée Lauders (använder varje dag och den räcker typ fem månader) och hade inga klagomål på ​​iD bareminerals förutom priset. Testade ​​Diors vid tillfälle också och den är hur mysig som helst (men det är inte priset haha)

​​L'oréal har en såndär som är bra för pengarna men köp för guds skull en annan borste än den som hör till så slipper du få ansiktet avskrapat varje gång du ska applicera.

​​Cliniques är verkligt värdelös, som ett tips.


   
SvaraCitera

Mineralfoundations sucks, kör med ​​L'oréals Infallible. Funkar oavsett väder och årstid[y]


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

LaNieve:

Mineralfoundations sucks

För det första: Suck* [no-no]

och för det andra har jag faktiskt testat mineralfoundation förut, det har fungerat för mig och därför efterlyser jag en som är aktuell och bra nu.


   
SvaraCitera

använder sheercover... ja det är från tvshop [crazy] men är svinbra.. har också lite ytliga blodkärl och så och den täcker perfekt.. är mineralfoundation som man har på med borste.. solskyddsfaktor i också


   
SvaraCitera

kmr aldrig byta


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Lounge fact:

är mineralfoundation som man har på med borste.. solskyddsfaktor i också

Jooo, vet vad det är. Men är inte det jättedyrt? Och hur länge räcker 1 sats eller vad man ska kalla det?


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Jooo, vet vad det är. Men är inte det jättedyrt? Och hur länge räcker 1 sats eller vad man ska kalla det?

finns en väska man kan köpa första gången så får man alla redskap, primer, concealer och foundation... kostar typ 600, sedan köper man ny concealer och foundation och det går kanske på 300 kr tillsammans och är större än d i startväskan


   
SvaraCitera

mina som jag köper senare räcker.. beror ju på hur ofta du använder men kanske 4-6 mån


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

För det första: Suck*

Förlåt[sad]

timeisrunningout:

och för det andra har jag faktiskt testat mineralfoundation förut, det har fungerat för mig och därför efterlyser jag en som är aktuell och bra nu.

Vilka har du testat? Har testat tre-fyra stycken och ingen har funkat ens hyfsat.


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

LaNieve:

Vilka har du testat? Har testat tre-fyra stycken och ingen har funkat ens hyfsat.

Är inte säker. Isadoras tror jag det var.


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Lounge fact:

ap, primer, concealer och foundation... kostar typ 600, sedan köper man ny concealer och foundation och det går kanske på 300 kr tillsammans och är större än d i startväskan

Kollade på deras sida och jag tror att jag kör på det, även fast det känns lite B när det är en tv-shop-produkt, men ändå! Har bara hört gott om det typ.

Finns det i affär eller måste man beställa över nätet? [sad]


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Kollade på deras sida och jag tror att jag kör på det, även fast det känns lite B när det är en tv-shop-produkt, men ändå! Har bara hört gott om det typ.

tvshop är ju bara återförsäljare, och dess dåliga rykte kan verkligen inte kan stå för denna produkt [crazy]

timeisrunningout:

Finns det i affär eller måste man beställa över nätet? [sad]

du beställer på sheercover.se, om du beställer bagen kommer du automatiskt att läggas in på en prenumeration hos dem, alltså att de kommer fortsätta skicka, men så fort du fått bagen så ring och säg upp abonnemanget, är inga problem och då får du inget mer.

ska du beställa bagen?


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera