Aviseringar
Rensa alla

Mini laptop


Ämnesstartare

Skulle gärna vilja ha lite åsikter om hur bra dom är. Tänkte köpa en
på 10 tum eftersom jag tycker det vore praktiskt att ha en mindre,
och skulle vilja höra negativa och positiva saker om dom. Går dom lätt
sönder, t.ex.

Tack på förhand


   
Citera
Ämnesetiketter

fjeak:

Skulle gärna vilja ha lite åsikter om hur bra dom är.

Har haft både EEE 701 och 901, dom är helt underbara, de har dock 8,9" skärm. Dom är rent generellt mer hållbara än vanliga laptop iom att de inte har en vanlig hårddisk. Nu talar jag alltså om 701 och 901.


   
SvaraCitera

jag har en liten på 8,9". Extremt nöjd med den 🙂 Har stor hårddisk bl.a vilket är bra, och praktisk att ta med sig när man ska resa bort. Känns knappt att man har den i väskan 🙂

Det negativa är att den kanske är lite segare än en vanlig laptop, man måste zooma ut för att se allt på vissa hemsidor (då blir texten mindre och man kan knappt läsa), men det är inga större svårigheter anser jag inte.

Sen vet jag inte hur noga du är med batteritid men de brukar räcka ca 2h med vanligt 3-celligt batteri. Går dock, iaf till den datorn jag har, att köpa ett större batteri som håller i ca 6-7h enligt det jag har läst.

En annan sak man kan klaga på är när katten av vissa konstiga skäl bestämmer sig att gå över ens mage när man sitter vid datorn så ramlar katthår ner under tangentbordet och då blir det svårt att få ut det och annan skräp som faller ner.

Men helt klart värt att köpa en 🙂 fast sen beror det på vad du ska använda den till


   
SvaraCitera

vet inte hur det är med kvalitén men dom är ju billiga[zzz]


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Forum PLUS/Elektronikprylar och Telefoni


   
SvaraCitera

OF 5:

vet inte hur det är med kvalitén men dom är ju billiga[zzz]

Asus prylar känns iaf bra.[y]


   
SvaraCitera

aristoteles:

Asus prylar känns iaf bra.

låter ju bra[y]


   
SvaraCitera

aristoteles:

Asus prylar känns iaf bra.[y]

901 sa du att du testat? Angående batteritiden, läs runt lite på nätet om att de kan hålla ca fem timmar, enligt vissa sidor. Stämmer det?


   
SvaraCitera

Det är slöseri med pengar.


   
SvaraCitera

passaro:

901 sa du att du testat? Angående batteritiden, läs runt lite på nätet om att de kan hålla ca fem timmar, enligt vissa sidor. Stämmer det?

Har fått ut max ca 7,5 timmar under lätt användning. Detta dock under ett hårt konfigurerat linuxsystem.


   
SvaraCitera

aristoteles:

Har fått ut max ca 7,5 timmar under lätt användning. Detta dock under ett hårt konfigurerat linuxsystem.

Det var rätt imponerande. Med normalanvändning och någorlunda normalt linuxsystem då?


   
SvaraCitera

passaro:

Det var rätt imponerande. Med normalanvändning och någorlunda normalt linuxsystem då?

5-5,5 timmar är nog rätt normalt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LightInDarkness:

Men helt klart värt att köpa en 🙂 fast sen beror det på vad du ska använda den till

Tack, ditt svar fick mig säkrare:) och gillade katt-delen:P


   
SvaraCitera

fjeak:

och gillade katt-delen:P

lite humor måste man ju ha med 🙂


   
SvaraCitera

Jag håller med aristoteles om att ASUS är det bästa valet. Alla andra har väldigt kort batteritid och det är, enligt mig, huvudsaken att en arbetsdator har bra batteritid.


   
SvaraCitera