Aviseringar
Rensa alla

Minihjärtattack?


Ämnesstartare

Tänkte på en grej på vägen hem på tunnelbanan. Jag var ganska trött efter en lång skoldag och så och plötsligt, men inte fullt så märkbart känner man att hjärtat rycker till lite och jag vet inte om jag inbillar mig att det svartnar för ögonen mindre än en millisekund att man knappt hinner märka det. Har känt så flera gånger men oftast när man är trött. Svårt att förklara men är det någon som känt något liknande? [rolleyes]


   
Citera
Ämnesetiketter

Känner när en viss UM:are skriver söta saker till mig. [blush]

Vet ej vad det är. Har kännt när jag varit trött också.


   
SvaraCitera

Någon hjärtattack var det inte iaf, då går det inte över bara sådär. Men gå till vårdis och ta ekg om du är orolig.


   
SvaraCitera

isola:

ta ekg

Helst ska man inte ta EKG eftersom de flesta människor har någon liten (men ofarlig) störning.
Så det gäller ju att hon får en sådan där attack när de mäter...


   
SvaraCitera

Det är för att ni sörlänningar stressar som galningar, inte konstigt[mad][blush]


   
SvaraCitera
Åtta

När man är trött och håller på att somna så rycker man ofta till. Det var inte bara det + hypokondri då?


   
SvaraCitera

Antagligen trötthet + stress.


   
SvaraCitera

Kanske hjärtklappning. Om du verkligen är orolig så gå till en läkare. Den kan svara på dina frågor mycket bättre än någon annan här kan.

Hade så nästan dagligen under tvåan på gymnasiet då jag var sönderstressad. Nu har jag det nästan aldrig.


   
SvaraCitera

Myksa:

Helst ska man inte ta EKG eftersom de flesta människor har någon liten (men ofarlig) störning.

Har tagit EKG, jag hade en fin hjärtrytm sa de. [cool][cool]
Fast sköterskan stressade mig då det kändes som hon inte satte fast elektroderna på bröstet ordentligt.


   
SvaraCitera

isola:

Har tagit EKG, jag hade en fin hjärtrytm sa de. [cool][cool]

Grattis! [party]

isola:

Fast sköterskan stressade mig då det kändes som hon inte satte fast elektroderna på bröstet ordentligt.

Jag fick göra när jag mönstrade och då var det decimeterstora metallstavar som placerades mot kroppen. Det var nog en väldigt gammal apparat och det kändes lite läskigt.

isola:

bröstet

Är det inte mammografi du tänker på då? [confused]
Dold text: 😉


   
SvaraCitera

Myksa:

Jag fick göra när jag mönstrade och då var det decimeterstora metallstavar som placerades mot kroppen. Det var nog en väldigt gammal apparat och det kändes lite läskigt.

Aw. Jag fick en massa små elektroder och en sköterska med iskalla händer. Fast hon var snäll och torkade bort kladdet sen.

Myksa:

Är det inte mammografi du tänker på då? [confused]

Fasar inför mammografi. Hört att det ska göra ont. Vill vara man och slippa sådant. [cry][cry][sad]


   
SvaraCitera

isola:

Fasar inför mammografi. Hört att det ska göra ont. Vill vara man och slippa sådant. [cry][cry][sad]

Borde inte göra ont. Hade en lärare som hade en elev som var med och byggde en sådan där, en av de första faktiskt.
I vilket fall som helst så fick elevens flickvän ställa upp och lägga bröstet på ett bord och så pressade han en våg mot för att se vid vilket tryck det gjorde ont. [bigsmile]
Fast nu kanske de vill platta till ordentligt för att få bättre bilder..?


   
SvaraCitera

Myksa:

Fast nu kanske de vill platta till ordentligt för att få bättre bilder..?

Ja, ju plattare ju bättre sägs det. Men utstår såklart den tillplattningen för att undvika cancer.
Du har väl köpt rosa bandet förresten??


   
SvaraCitera

isola:

Du har väl köpt rosa bandet förresten??

Nej och inte har jag odlat mustasch heller. [smile]
Dold text: Prostatacancer är vanligaste cancerformen och skördar 40% mer liv än bröstcancer.


   
SvaraCitera

Myksa:

Dold text:

Men bröst är ju mer uppskattade än analer, så därför borde alla män köpa rosa bandet för att stödja bröstcancerforskningen! [blush][wink]
Skulle ha odlat en mustasch för vara lite solidarisk mot er om jag kunnat!


   
SvaraCitera