Aviseringar
Rensa alla

minipiller?


Ämnesstartare

Hej, just nu så äter jag minipiller och har gjort sedan 2-3 veckor tillbaka. Jag har haft konstanta blödningar sedan dess. Dessutom känner jag mig lite deppigare har humörsvängningar och känner mig yr ibland. Jag undrar också hur säkra cerazette är? Har läst massa forum där det står att man blivit gravid trots man ätit cerazette vid samma tidpunkt varje dag osv.
Paranoid som jag är undrar jag hur stor chansen är att bli gravid om man tar dom samma tid punkt varje dag och era erfarenheter av cerazette?


   
Citera

Hanno:

. Jag har haft konstanta blödningar sedan dess.

Det är normalt.

Hanno:

Dessutom känner jag mig lite deppigare har humörsvängningar och känner mig yr ibland.

Det är normalt.

Tror umtanten/barnmorskan brukar säga att man ska testa i tre månader och är biverkningarna kvar då så ska man byta sort.

Hanno:

Jag undrar också hur säkra cerazette är?

Som andra minipiller.

Hanno:

Har läst massa forum där det står att man blivit gravid trots man ätit cerazette vid samma tidpunkt varje dag osv.

Man kan bli gravid vad man än äter för piller, det kanske bara är så att väldigt många har cerazette?

Hanno:

Paranoid som jag är undrar jag hur stor chansen är att bli gravid om man tar dom samma tid punkt varje dag och era erfarenheter av cerazette?

Tar inte samma tidpunkt, har aldrig blivit gravid. Har säkert haft sex flera hundra gånger sen jag började med den [y] (för sisådär... 4-5 år sedan?)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jaa och sen undrar jag också:
Jag glömde ta pillret med 5 tim. Jag och min pojkvän hade sex under dom här fem timmarna då jag glömt. Är det farligt eller bör jag inte oroa mig?


   
SvaraCitera

Hanno:

Är det farligt

om man tkr att barn är farligt är sex överhuvudtaget mkt farligt


   
SvaraCitera