Aviseringar
Rensa alla

minipiller cerazette


Ämnesstartare

jag har hört att man kan få humörssvängningar av minipiller& p-piller. kan det stämma?
själv känner jag mig helt onödig & har perioder då jag mår väldigt dålig. nån som vet (:


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Hallåhej.

Jag äter Cerazette och känner att jag har fått panikångest och rädd över vad som händer i kroppen med brstspänningar och de känns som att hjärtat hoppar och slår vålter och de är jättejobbigt, verkligen jättejobbigt. Men de är ju upp till var och en, jag har fått nästan alla biverkningar man kan få av cerazette faktist. Lite otur kan man ha 🙂

Hoppas de lyckas bättre för dig!


   
SvaraCitera

__malinmalin:

kan det stämma?

Ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Humörsvängningar är en av dom vanligaste biverkningarna från p-piller och minipiller. Nästan något att räkna med, till en början iaf.


   
SvaraCitera

Har nog inte fått några större biverkningar förutom blödningarna.. det med humör tror jag inte iaf då jag alltid haft ett jäkla humör xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, humörsvängningar och nedstämdhet. [sad]


   
SvaraCitera

Sluta ät dem om du mår dåligt av dem. Det finns ju andra preventivmedel du kan testa.
Jag äter Cerazette, men har bara humörsvängningar och är extra känslig. Om jag hade blivit deppig av dem skulle jag sluta direkt...


   
SvaraCitera

jag fick lite humörsvägningar dock inte värre än att jag blev lättirriterad.. dessvärre gick jag upp i vikt 6-8 kg och fick massa finnar... efter 4 månader... Jag har slutat med dem nu börjat med Neovletta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera