Aviseringar
Rensa alla

Minipiller


penja
Ämnesstartare

hej på er! Jag käkar minipiller, det har funkat bra för det mesta, men i vissa perioder får jag mens och framförallt en jävla mensvärk. Sen kan det fungera bra igen i flera månader. Jag vet att olika människor reagerar olika på minipiller, vissa får mens som vanligt, en gång i månaden, andra får rätt oregelbunden och för vissa uteblir den helt. Men jag undrar ändå: kan det finnas nått som som triggar och gör att jag får mens ibland? Kan nått påverka när den kommer? Tex om man är slarvig och inte tar dem exakt samma tid varje dag eller så?
Kanske är en dum fråga som inte går att finna svar på. Men det är så irriterande att ett preventivmedel som för mog överlag fungerat så bra ska göra att jag då och då får jätteont. 


   
Citera
penja
Ämnesstartare

hörrni ni kan ju sånt här. 
Om inte kan ni säga hur man lindrar mensvärk. Minns knappt hur det var att ha det en gång i månaden.


   
SvaraCitera

varför inte byta till p-piller? brukar minska mensvärk och man får regelbunden mens, oftast mindre  också


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

Liten plutt:
varför inte byta till p-piller? brukar minska mensvärk och man får regelbunden mens, oftast mindre  också

de rekommenderade mig att inte äta p-piller eftersom far min råkade ut för en liten stroke här om året. håller däremot på att kika på andra alternativ, men har egentligen inte kommit fram till något som verkar bättre än minipillerna. För ett tag sen var jag helt säker på att jag ville sluta med minipiller, men nu vet jag inte längre.. 


   
SvaraCitera

Du kan inte testa sätta in en pstav då? Det är väl samma hormon? Kanske kan stabilisera lite mer 


   
SvaraCitera

FruLiten:
Du kan inte testa sätta in en pstav då? Det är väl samma hormon? Kanske kan stabilisera lite mer 

var försiktig med p-stav, vissa blöder regelbundet,andra blöder inte alls,vissa blöder oregelbunder och andra blöder hela tiden. det kan också medföra konstiga biverkningar som nedstämdhet och huvudvärk, det är 30% chans att bli blödningsfri


   
SvaraCitera

Liten plutt:

var försiktig med p-stav, vissa blöder regelbundet,andra blöder inte alls,vissa blöder oregelbunder och andra blöder hela tiden. det kan också medföra konstiga biverkningar som nedstämdhet och huvudvärk, det är 30% chans att bli blödningsfri

Därför jag frågade om det inte är så att det är samma hormoner i minipiller och p-stav, hade själv p-stav i tre år och har för mig något sådant. 


   
SvaraCitera

Minipiller kan man bara använda om killen har liten penis. Annars ska man ha vanliga med både östrogen och progesteron.


   
SvaraCitera