Aviseringar
Rensa alla

Ministern vill upplösa bolag som inte könskvoterar


Nachac:

Fast ne. Hånet kommer när självinsikten och resonemanget brister hos motparten. Du kommer från det parti som utmärker sig vad gäller slingrande språk och reformationer av uttalanden, men du känner dig ändå beredd att hacka på "vänstern" när två personer, från två skilda partier, har gjort två vitt skilda uttalanden, varav inget gällde ett sakligt utlåtande eller förslag som sedan togs tillbaka. Justitieministern blev missförstådd och sensationsciterad - han svarade på frågan vad man kunde använda för påföljder, där han till och med poängterade att vitesbelopp var troligare. Det andra gällde ett illa ordval vad gäller katastrofen på Medelhavet, vilket förvisso var ogenomtänkt och därför rimligt att ta tillbaka, men varken gör till eller från vad gäller politik.

Intressant att du dock riktar det mot mig när det blivit en enorm medial storm efter både Åsa Romson och Morgan Johanssons uttalande. Du skriver det som att det är mitt egna påhitt att "hacka på dem" när otroligt många debattörer kritiserat de båda. Det är knappast som att min kommentar är särskilt anmärkningsvärd i sammanhanget. 

När det gäller huruvida deras uttalanden säger något om deras politik och lämplighet är vi helt enkelt oense. 


   
SvaraCitera

pucko


   
SvaraCitera

glöm inte saudi-grodan, ännu ett exempel på det där


   
SvaraCitera

NiklasW: Intressant att du dock riktar det mot mig när det blivit en enorm medial storm efter både Åsa Romson och Morgan Johanssons uttalande. Du skriver det som att det är mitt egna påhitt att "hacka på dem" när otroligt många debattörer kritiserat de båda. Det är knappast som att min kommentar är särskilt anmärkningsvärd i sammanhanget.

Det är du som säger att det är typiskt för "vänstern", när detta inte ens är särskilt bra exempel på fenomenet ifråga.


   
SvaraCitera

thl*kt N.: glöm inte saudi-grodan, ännu ett exempel på det där

berätta mer.


   
SvaraCitera

Weeaboo:

berätta mer.

det var väl en jättestor nyhet, margot wallström


   
SvaraCitera

thl*kt N.: det var väl en jättestor nyhet, margot wallström

¨trodde du avsog något särskilt. ja det minns jag mycket riktigt.


   
SvaraCitera
Kudhos

kompetens > kön. Även om det verkar taskigt så är det ju endast rimligt. 


   
SvaraCitera

Kan tycka att det är rimligt i statligt ägda bolag men är tveksam när det gäller privatägda. Däremot om det är stora sådana där en kan se att det sker alternativt har skett särbehandling grundat på kön som resulterat i stora skillnader tycker jag inte att det är en sjuk tanke.
Men jag är inte så insatt. Glad


   
SvaraCitera

Weeaboo:

¨trodde du avsog något särskilt. ja det minns jag mycket riktigt.

nä hade inget juicy att bjuda på, tyckte bara det var märkligt i sammanhanget att inte nämna den incidenten


   
SvaraCitera

Jag är inte feminist och jag är för jämlikhet till att alla kön ska ha samma rättigheter och möjligheter. Man ska inte tvinga in ett kön bara för att de inte finns "tillräckligt". Jävla parasiter. 


   
SvaraCitera

Kudhos:
kompetens > kön. Även om det verkar taskigt så är det ju endast rimligt. 

lol kan inte se hur det på något sätt skulle kunna tolkas som taskigt


   
SvaraCitera

du kanske var sarkastisk iofs, sry


   
SvaraCitera

SvenskWithAttitude:
Jag är inte feminist och jag är för jämlikhet till att alla kön ska ha samma rättigheter och möjligheter.

Du är alltså feminist. 


   
SvaraCitera

Pannkakssmöörgåsen:

Du är alltså feminist. 

Kanske inte radikal feminist men i alla fall... Mycket glad


   
SvaraCitera