Aviseringar
Rensa alla

minnen från ex


Ämnesstartare

När det är dags att flytta ihop, tycker ni det är okej att er pojkvän/flickvän tar med sig saker som är minnen från sitt ex? Saker man fått, foton, brev osv..

Eller frågar jag istället.. Är det liksom normalt om jag hindrar honom att ta med sig sakerna? Jag begär inte att han ska slänga dom, det räcker väl att han har kvar dom där han bor nu med sin mamma?


   
Citera

Skulle vara okej för mig, men lite wierd dock.


   
SvaraCitera

Jag skulle finna det irriterande om jag inte hade fått ta med mig något från tidigare förhållanden när jag och Tobbish flyttade ihop[no-no] Dold text: Jag fick ju faktiskt mitt minneskort till min GC av mitt ex, det hade varit jobbig att köpa ett nytt och börja om på alla spel [no-no] Tror dessutom att jag fått något DS-spel av honom, hade inte haft lust att slänga det [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Baader_Meinhof:

Jag fick ju faktiskt mitt minneskort till min GC av mitt ex, det hade varit jobbig att köpa ett nytt och börja om på alla spel

hehe jo men såna saker är ju en helt annan sak, samma sak om det gäller smycken, kläder osv, sådant har jag inga problem med.. men jag syftade på gulligull saker, gammalt skolfoto på henne, kramdjur, hjärtan, kärleksbrev.. förstår inte vad anledningen skulle vara att ha med det i flytten, dessutom typ tio år gamla saker [rolleyes]


   
SvaraCitera

frispark:

förstår inte vad anledningen skulle vara att ha med det i flytten

Jo jo, men folk är annorlunda. Jag var hemma hos mitt ex för några månader sen, han hade fortfarande kort på mig/oss i sitt rum och ett kort på mig i sin plånbok...dessutom en massa gosedjurs och annars fluff som jag gett honom och då hade han ändå haft ny partner i ~ ett år.

Jag fann detta väldigt skumt, men ja. Tydligen fungerade det för dem [cute]

Dold text: Och ja, han och/eller hans flickvän/ex eller vad hon är nu brukar ha för vana att stalka mig på um och bli upprörd när jag skriver något om dem... så ja, hej hej på er [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Baader_Meinhof:

han hade fortfarande kort på mig/oss i sitt rum och ett kort på mig i sin

fan va skumt, han har kanske känslor kvar för dig [cute]


   
SvaraCitera

Skulle tycka att det var konstigt, men man kan ändå förstå att man vill behålla vissa saker som minne.


   
SvaraCitera

Beror sig på. Det är klart att hon får ta med sig det, men jag vet inte hur okej jag hade tyckt det varit om hon hade velat ha det stående framåt. Som foton på hennes ex t.ex. stående inramade i hyllan. Inte riktigt okej nej.

Men det får man komma överens om sinsemellan. Jag kan förstå varför man inte vill slänga bort gamla minnen, men jag förstår inte varför man nödvändigtvis måste ha med sig de när man flyttar. De kan väl stanna i föräldrahemmet.


   
SvaraCitera

Skulle nog inte se några problem i det så länge han/hon plockade fram sakerna varje dag eller hängde upp en massa foton med dem båda på väggarna. Men det beror väl lite på vad de har för relation till varandra i övrigt nu för tiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Skulle tycka att det var konstigt, men man kan ändå förstå att man vill behålla vissa saker som minne.

jo det kan säkert stämma, jag har aldrig själv haft ett ex så jag vet inte hur jag själv hade gjort.. därför jag ville fråga här och få veta om folk har kvar saker som minnen även om de har ett nytt förhållande.

i en låda i förrådet skulle väl vara okej om han nu tvunget vill konka med sakerna när vi flyttar...


   
SvaraCitera

frispark:

fan va skumt, han har kanske känslor kvar för dig

Det var han som gjorde slut och han blev ihop med sin nya samma dag... så jag tvivlar på det [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

De kan väl stanna i föräldrahemmet

tycker jag också 🙂 samtidigt får man kanske respektera om han inte tycker samma sak även om man själv tycker att det är lite konstigt. tror ju inte att han har några känslor kvar för henne liksom, han kanske bara känner sig taskig att slänga bort grejer som en gång har betytt något.. om det nu är därför folk behåller kvar sina minnen?


   
SvaraCitera

tycker det beror lite på vad för saker det är [crazy] man vill ju inte att killen ska ställa upp en inramad bild på sitt ex i ens nya hem direkt [wink]


   
SvaraCitera
blum
 blum

öh nej skulle tycka det kändes skitkonstigt bara


   
SvaraCitera

frispark:

i en låda i förrådet skulle väl vara okej om han nu tvunget vill konka med sakerna när vi flyttar...

Jag tycker att du ska låta honom ha sakerna sparade i någon låda som du sa, i förrådet. Inte i lägenheten, det är bara konstigt. Då kan det kännas som att han har dom där för han saknar sitt ex.


   
SvaraCitera