Aviseringar
Rensa alla

minnen från ex


Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

man vill ju inte att killen ska ställa upp en inramad bild på sitt ex i ens nya hem direkt

haha, nej tack!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Då kan det kännas som att han har dom där för han saknar sitt ex.

ja den tanken har också slagit mig, i början av vårt förhållande låg grejerna i en låda bredvid hans säng. det kändes lite.. konstigt. han sa att han aldrig har tänkt på vart dom låg [shake]
så i lägenheten vill jag helst inte se några minnen från andra gamla förhållanden. om saker vill sparas är det nog bättre att använda förrådet, grejer som jag helst ser aldrig ska tas fram [smile]


   
SvaraCitera

frispark:

i början av vårt förhållande låg grejerna i en låda bredvid hans säng.

Wierd. [shake]

frispark:

så i lägenheten vill jag helst inte se några minnen från andra gamla förhållanden. om saker vill sparas är det nog bättre att använda förrådet,

Tycker att du ska säga det till honom. [smile]


   
SvaraCitera

Mitt x lämnade sin xbox här. Tänker inte slänga den :s

Dold text: Edit: Pun not intended


   
SvaraCitera

Han har väl inte med sig gamla barnleksaker och allt som tillhör honom ändå när han flyttar ifrån mammsen för första gången? Varför skulle han då ha med snuttegullesaker från sitt ex?

Ja, det är normalt att du säger att det känns knäppt, jag skulle också tycka det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Wierd.

det kan man säga. därför jag oroar mig lite grann om detta, helst hade jag velat slänga dom där grejerna, eller tvinga honom att ha kvar dom i föräldrahemmet. men så får man väl inte göra [cute]

Macktorsken:

Tycker att du ska säga det till honom.

det lär jag göra [smile]

Miceparade:

Mitt x lämnade sin xbox här. Tänker inte slänga den :s

det hade inte jag heller gjort!


   
SvaraCitera

frispark:

det kan man säga. därför jag oroar mig lite grann om detta, helst hade jag velat slänga dom där grejerna, eller tvinga honom att ha kvar dom i föräldrahemmet. men så får man väl inte göra

Har han inga föräldrar som han kan dumpa dom hos?

frispark:

det lär jag göra

[y]


   
SvaraCitera

frispark:

om det nu är därför folk behåller kvar sina minnen?

Det är nog snarare för att man inte ska glömma bort dem. Det är antagligen en viktig del av sitt liv och det är det sista han har kvar av den tiden. Skulle han slänga bort det har han bara minnen kvar. Det kan vara trevligt att påminnas om sitt förgångna ibland.

Dock som tidigare nämnt, behöver man kanske inte ha det stående i hyllan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Han har väl inte med sig gamla barnleksaker och allt som tillhör honom ändå när han flyttar ifrån mammsen för första gången? Varför skulle han då ha med snuttegullesaker från sitt ex?

där har du ju faktiskt en poäng. men gissar på att det handlar om att det är minnen som han vill ha kvar, att de har betytt något för honom. iofs kan ju en barnleksak ha betytt mycket också [cool] och den lär han ju inte ta med i flytten.
frågan är bara om man kan begära att han lämnar kvar saker från sitt ex...?


   
SvaraCitera

Jag har en bok som sammanfattar mitt tidigare förhållande innehållande dikter, texter om hur vi träffades, framtid, bilder osv. Den kommer jag alltid bära med mig.

Tycker verkligen inte det är någonting fel med det. Varför inte bevara de känslor och minnen som har satt stort och viktigt prägel på ens tidigare liv?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Har han inga föräldrar som han kan dumpa dom hos?

jo han bor hos hans mamma nu och sakerna ligger i en byrålåda typ i deras hall.. där hade de kunnat ligga kvar tycker man.

Jonnybravo91:

Det kan vara trevligt att påminnas om sitt förgångna ibland.

ja jag begär inte att sakerna ska slängas. jag ser helst bara att inte sakerna följer med oss till vårt gemensamma boende. vill inte att han ska tycka att det är trevligt att påminnas om hans tid med sitt ex och jag vill inte att han tar upp ett foto på henne o sitter o tittar liksom...


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

Jag kan förstå varför man inte vill slänga bort gamla minnen, men jag förstår inte varför man nödvändigtvis måste ha med sig de när man flyttar. De kan väl stanna i föräldrahemmet.

/sign
Tycker det vore weird bara, ska man flytta ihop så ska man väl börja om från början och inte ha med massa gamla grejer från gamla förhållanden. Menar bara att det skulle vara konstigt att de skulle betyda så mycket att man vill ha med dem till det nya förhållandet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

ska man flytta ihop så ska man väl börja om från början och inte ha med massa gamla grejer från gamla förhållanden.

det kan jag också tycka. man tar väl inte fram gamla saker från sitt ex och sitter o tänker tillbaka på det när man har ett nytt förhållande? då finns det väl ingen anledning att ha med dom i flytten heller om de ändå aldrig tas fram.


   
SvaraCitera

El Guaje:

Skulle nog inte se några problem i det så länge han/hon plockade fram sakerna varje dag eller hängde upp en massa foton med dem båda på väggarna.

+1

Jag lämnade tillbaka det mesta jag fick av mitt ex för att det påminde om honom, men nu ångrar jag det lite. [sad]


   
SvaraCitera

El Guaje:

Skulle nog inte se några problem i det så länge han/hon plockade fram sakerna varje dag eller hängde upp en massa foton med dem båda på väggarna

Känns som jag glömde ett "inte" där någonstans. [crazy]


   
SvaraCitera