Aviseringar
Rensa alla

Minneslucka


Ämnesstartare

Vet inte riktigt om det här är rätt tråd men jaja.

Var på fest för ett tag sen och vaknade med en stor fet minneslucka. Minns kompis som jag sov bredvid fick berätta allt vad som hände, att jag inte hade lyssnat på någon, knappt kunnat stå, velat dricka hela tiden, spytt på vägen hem. Hon hade mer eller mindre släpat mig hem osv. Och jag tror tyvärr inte att hon har berättat allt eftersom vi tydligen bråkade på festen...
Det var såklart läskigt att vakna upp och inte minnas ett skit. För mig tar minnet slut ungefär mitt i festen. Jädrigt obehagligt, hade ångest i veckor efter det och intalade mig själv att jag inte skulle dricka på jävligt länge.
Det värsta var att min mamma såg allt, jag kom hem full och sen minns jag inte ett skit. Jag vill gå ut igen, bevisa för mig själv,
för alla som jag var där med och min mamma att jag kan klara mig själv, behärska mig och bara dricka lagom. Men mina kompisar tycker inte att det är någon bra ide. Som om att dom försöker hålla undan mig från alkohol.
Jag försökte länge att inte tänka på det och till slut funkade det tills idag då jag ville ha reda på vad som orsakar minnesluckor, och det står att minnesluckor är ett symptom för hjärnskada ??

Någon som vet något mer om dethär eller som har upplevt samma sak? Är lite orolig.


   
Citera
Ämnesetiketter

itstimetorun:

Någon som vet något mer om dethär eller som har upplevt samma sak?

Starka minnesluckor är ovanliga om man inte är alkis eller knarkare.
Låter läskigt och konstigt. Du var inte full och slog i huvudet eller något?


   
SvaraCitera

Får ofta minnesluckor efter att jag druckit. Behöver inte ens ha druckit mycket för att jag ska få minnesluckor, men tänker jag bara på kvällen i detalj av det jag kommer ihåg och sen i ordning så kommer jag sen ihåg allt med hjälp av lite ansträngning.


   
SvaraCitera

kallprat:

Starka minnesluckor är ovanliga om man inte är alkis eller knarkare.

Vad har alkoholinducerade minnesluckor med knark att göra?


   
SvaraCitera

Penstrokes:

Vad har alkoholinducerade minnesluckor med knark att göra?

Va? Jag skrev bara att det är ovanligt sålänge man inte är alkis eller drogar.
Vad vet jag om vad hon fick i sig under festen? Kan mycket väl ha hängt med lite knark.


   
SvaraCitera

kallprat:

Va? Jag skrev bara att det är ovanligt sålänge man inte är alkis eller drogar.

Right. Missförstod dig isåfall. Lät som att du menade att minnesluckor av alkohol var vanligare bland knarkare. Lät skumt.

Hur som helst så tror jag snarare det är tvärtom. Tror man har mycket större risk att få minnesluckor av alkohol om man dricker sällan. Speciellt om man dricker sällan, men mycket när det väl händer.


   
SvaraCitera

Penstrokes:

Lät som att du menade att minnesluckor av alkohol var vanligare bland knarkare. Lät skumt.

Aha, nejnej.

Penstrokes:

Tror man har mycket större risk att få minnesluckor av alkohol om man dricker sällan. Speciellt om man dricker sällan, men mycket när det väl händer.

Jo då blir man lättare påverkad. Men såg på ett tv-program (nu citerar jag direkt från det programmet då jag själv inte har direkt koll på alkoholism) där en alkoholist berättade om helt sjuka minnesluckor och sade att man inte kan få en helt blank minneslucka av alkohol om man inte är alkoholist och mosat hjärnan lite lätt. [shake]
Så "vanligt folk" kan få minnesluckor, men egentligen minns de det mesta om de verkligen försöker.


   
SvaraCitera

Har hänt mig ganska många gånger då jag vägrar att inse att jag är jävligt lättpåverkad. Det är jävligt obehagligt när det händer.


   
SvaraCitera

stereo total:

Har hänt mig ganska många gånger då jag vägrar att inse att jag är jävligt lättpåverkad. Det är jävligt obehagligt när det händer.

Händer mig med, men bara när jag är ute på krogen, alla brudar bjuder min på jäger. Det brukar gå bra. Fast ibland är de många brudar som bjuder då, då blir de riktig ferre.


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Händer mig med, men bara när jag är ute på krogen, alla brudar bjuder min på jäger. Det brukar gå bra. Fast ibland är de många brudar som bjuder då, då blir de riktig ferre.

Älskling, du kommer inte komma in på krogen förrän i april.

Dold text: Mytoman?


   
SvaraCitera

stereo total:

Älskling, du kommer inte komma in på krogen förrän i april.

Är du någon brud jag träffat eller?


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Är du någon brud jag träffat eller?

Den enda bruden du träffat tillochmed.


   
SvaraCitera

stereo total:

Den enda bruden du träffat tillochmed.

Över internet ja.


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Över internet ja.

Sluta leka. Du är jobbig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kallprat:

Du var inte full och slog i huvudet eller något?

Jag har faktiskt ingen anning, hade ganska många blåmärken osv så det kan mycket väl ha hänt.

Dåren:

men tänker jag bara på kvällen i detalj av det jag kommer ihåg och sen i ordning så kommer jag sen ihåg allt med hjälp av lite ansträngning.

Jaa. Det brukar funka för mig också. Men inte den här gången vilket är otroligt jobbigt.


   
SvaraCitera