Aviseringar
Rensa alla

Minns ni drömmarna?


Smilen
Ämnesstartare

Vad minns ni i sådana fall? Bra drömmar eller mardrömmarna  

Som ni kanske läste så drömde jag om att jag som personen blev ”misshandlad” av en person i skolan. En lärare. Och jag upplevde det som om det vore på riktigt. Det kändes som om jag var i något annat land, typ Irak eller Mellanöstern och drömmen kändes väldigt välkomnande.

Minns ni ofta mardrömmarna mer?

Berätta om era drömmar.


   
Citera
Ämnesetiketter

Minns väldigt sällan mina drömmar. Och om jag minns så är det alltid en jobbig dröm. 


   
SvaraCitera

Ja.

men jag har inte skrivit alla på svenska. Jag tror att jag översatte en av dem till svenska här på ungdomar.se, men det finns inget sätt att söka gamla svar, så.......

jaja, här är en av drömmarna:

Min broder och jag gömde oss i något slags vagn, för att se om man kunde utan att någon skulle märka. Ja, det kunde man. Men till sist såg någon genom glaset och såg oss. Jag vet inte vad som hände med min broder, men det var en man som liknade skolans vaktmästare som hade en pistol. Han sköt mig typ fem gånger medan han pratade med mig. Till sist hade jag nog.

Jag fick plötsligt tag i en pistol med fyra skott och jagade någon, kanske vaktmästaren. Jag sköt tre skott som missade. Jag jagade honom, han typ vände om tillbaka, och vid nedförsbacken som slutade med typ ett staket, fick jag ett bra skott genom ryggen typ på högra sidan av ryggen. Men det var inte vaktmästaren, det var plötsligt en blond pojke. Jag kastade omkring pojken för att skada honom.

I slutet av drömmen var det en ost med broccoli i. Vidrigt


   
SvaraCitera

Höll på att avlsöja min konstigaste dröm, men det får vänta till ett annat tillfälle... Ni hade endå trott att ja trollat eller nåt, så sjuk e den 0_0


   
SvaraCitera
Haien

Minns dem alltid när jag vaknar men glömmer efter några minuter


   
SvaraCitera

den enda vanliga drömmen jag kommer ihåg är för några år sen när jag gick över en väg med min bror och jag skrattade så jävla mycket åt det i drömmen. fattar inte varför det var så kul


   
SvaraCitera

Mina drömmar är oftast väldigt osammanhängande, men jag kommer ihåg det mesta. Inte själva "handlingen", men jag kan minnas bilder och sekvenser ur drömmar som om jag sett det i verkligheten. Om jag väl sätter mig ner och försöker minnas drömmar så kommer en massa bilder. Vissa drömmar är det flera år sedan, men bilderna finns kvar. En bild jag kom att tänka på nu är ett hus, rätt så stort från en viss vinkel. I en annan äter jag sushi på restaurang och ser ett tåg flyga förbi utomhus.


   
SvaraCitera
Cobrak

jag tror det är meningen att vi inte ska komma ihåg drömmar, just för att vi enklare ska kunna skilja på dem och verkligheten 

en tanke bara


   
SvaraCitera
Haien

Cobrak:
jag tror det är meningen att vi inte ska komma ihåg drömmar, just för att vi enklare ska kunna skilja på dem och verkligheten 

en tanke bara

Faktum är att det funkar tvärt om. Att skriva upp och minnas drömmar är ett grundläggande sätt att se mönster pch återkommande moment för just dina drömmar. Detta används omfattande vid försök till klardrömmande.

https://www.world-of-lucid-dreaming.com/dream-journal.html


   
SvaraCitera

Sällan


   
SvaraCitera
Cobrak

Haien:

Faktum är att det funkar tvärt om. Att skriva upp och minnas drömmar är ett grundläggande sätt att se mönster pch återkommande moment för just dina drömmar. Detta används omfattande vid försök till klardrömmande.

https://www.world-of-lucid-dreaming.com/dream-journal.html

alltså, drömmar är ju ett sätt för vårt undermedvetna att visa upp en inre konflikt, men jag tror att vissa drömmar lämnar ett större intryck och att det är just dem vi minns medan hjärnan sållar bort resten

(kollade upp lite snabbt vad det är som händer i hjärnan när man glömmer sina drömmar å det fanns lite olika intressanta teorier)


   
SvaraCitera

dahlbear:
den enda vanliga drömmen jag kommer ihåg är för några år sen när jag gick över en väg med min bror och jag skrattade så jävla mycket åt det i drömmen. fattar inte varför det var så kul

Kommer inte ihåg att du har en bror Ledsen


   
SvaraCitera

Jag minns allt och alla, tjatigt i längden. Vill inte till sälen nästa år så drömde att jag gick på en buss som blev en skidlift, sedan hade jag fokuset på det i backen och då trillade jag av. Slut. 


   
SvaraCitera

Jag känner nån som förföljt mig i drömmarna, det är nytt. 


   
SvaraCitera

SkeletonGirl:

Kommer inte ihåg att du har en bror Ledsen

jag har 3


   
SvaraCitera