Aviseringar
Rensa alla

Mirrors Edge


Ämnesstartare

Nån som har det?
Jag funderar på och köpa, men det verkar så svårt [censur]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Obamagera:

men det verkar så svårt

Det ska vara utmaning.
Varför spela ett lätt spel?
Du är säkert en sådan person som börjar med att spela spelen på "Easy", eller hur? :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ilikepieee:

Du är säkert en sådan person som börjar med att spela spelen på "Easy", eller hur? :/

Vaddåra? Jag säger inte att jag ogillar svåra spel, men jag tycker bara detta verkar lite extra svårt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ilikepieee:

Du är säkert en sådan person som börjar med att spela spelen på "Easy", eller hur? :/

Haha, vad spelar det för roll? Vet man inte alls hur man spelar ett spel och behöver lära sig grunderna i det är ju easy bra att börja på. [rolleyes]


   
SvaraCitera
smisk

Ilikepieee:

Du är säkert en sådan person som börjar med att spela spelen på "Easy", eller hur? :/

Det är väl inget fel med det? Man måste uppleva spelet innan man kan bemästra det på högsta nivå felfritt. Utforskning är guld värt [no-no]

Och nej, jag tror inte det är speciellt jättesvårt. Verkar inte vara svårare än de flesta andra spel.


   
SvaraCitera

Det är inte så svårt . Men man måste nog ha lite tålamod.


   
SvaraCitera

Obamagera:

men jag tycker bara detta verkar lite extra svårt.

wai?

Det är ett standard platforms spel, varför skulle det vara svårt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

smisk:

Det är väl inget fel med det?

Att många spel har väldigt lågt återspelningsvärde, så klarar man det då på easy och det går alldeles för lätt så kan man få en mycket felaktigt bild av spelet.) typ


   
SvaraCitera

Obamagera:

Vaddåra? Jag säger inte att jag ogillar svåra spel, men jag tycker bara detta verkar lite extra svårt.

allt är svårt innan man lär sig. Och det kan inte vara så jäkla svårt efter som det är tänkt att alla ska kunna spela. Det är inte till för tv-spels proffs precis. Och genom att öva så klarar man det tillslut. Desto mer tid med spelet lixom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I love Lucy:

Vet man inte alls hur man spelar ett spel och behöver lära sig grunderna i det är ju easy bra att börja på. [rolleyes]

Men man lär sig väl medan man spelar?
Vi tar ett vanligt FPS-spel,
det enda som brukar bli svårare är att man dör snabbare än på lättare svårighetsgrader.
Som t.ex. Dead Space.
Varför börja med den lättaste svårighetsgraden där?
Det enda som blir svårare i det spelet är att fienden tål lite mer och tar lite mer skada, man finner inte lika mycket pengar, hälsopack, ammunition och dylikt.
Det ska ju vara lite utmaning kvinna!

Det är ju inget kul i att bara springa runt, döda allt och alla utan att behöva tänka på att ammunitionen tar slut, eller att man ska dö, eftersom man alltid ligger på över 50% hälsa.
Man ska behöva leta efter dom där hälsopacken över hela banan,
med en hel armé fiender i arslet och med en HP-bar som ligger på botten.

Man ska leva på en tunn tråd!

Nu går ju inte Mirror's Edge ut på detta,
men du förstår nog principen.

smisk:

Man måste uppleva spelet innan man kan bemästra det på högsta nivå felfritt.

Man ska inte bemästra det felfritt, man ska dö!
Eller i alla fall, som sagt, leva på en tunn tråd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ilikepieee:

Men man lär sig väl medan man spelar?

Klart, men jag håller inte med dig. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I love Lucy:

Klart, men jag håller inte med dig. [smile]

Så klart du inte gör. Det gör ingen.

Men så tycker i alla fall jag,
det ger mer "överlevnadskänsla" när man spelar FPS,
som jag oftast gör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ilikepieee:

Så klart du inte gör. Det gör ingen.

[sad]


   
SvaraCitera
smisk

Budolicious:

Att många spel har väldigt lågt återspelningsvärde, så klarar man det då på easy och det går alldeles för lätt så kan man få en mycket felaktigt bild av spelet.) typ

Ilikepieee:

Man ska inte bemästra det felfritt, man ska dö!
Eller i alla fall, som sagt, leva på en tunn tråd.

Alltså, brukar aldrig spela klart spelen om de är för lätta. Klart man byter svårighetsgrad då. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag körde demot på Ps3 lite.. Tillräckligt för mig. Bläh för Mirror's Edge.


   
SvaraCitera