Aviseringar
Rensa alla

Mirtazapin (remeron), hur fet blir man?


Ämnesstartare

Tickstart:

nothing :$

Säg.

framtidskon:

du kan inte äta 500 kcal om dagen.

Kan testa.

Lounge:

tkr ditt pillarätande verkar gått för långt??????

Nja, min läkare sa typ att min KBT aldrig kommer att fungera utan rätt medicinering som hjälp. Utan KBT blir jag aldrig frisk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Prioritera din själ och ej din kropp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Kan testa.

nej, för du vet att kroppen inte kan fungera på så lite energi.
om du ska bli firsk får du börja göra friska val. att testa en medicin men svälta sönder sig för att inte gå upp i vikt av den är inte ett sådant. du kommer få äs igen och din kropp kommer skadas om du inte ger upp tillräckligt fort. det vet du ju egentligen, så varför agerar du inte efter det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Kan testa.

Inte för att tjata eller så, men nej du kan verkligen inte äta 500 kcal om dagen och må bra av det, det kan du faktiskt glömma. Jag vet inte hur mycket eller vad du äter nu men dra ned lite på tex sådant som kolhydrater(från stärkelse) och fokusera lite mer på bra fetter och protein etc; se till att få i dig tillräckligt med energi - men att dra ned ditt intag till 500 kcal om dagen kommer inte hjälpa dig alls.


   
SvaraCitera

Men vad fan, ät minst 1200 kcal åtminstone. Även det är lite. Tror det är så pass man ska äta om man vill gå ned i vikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åt mirtazapin i typ 18 månader. Gick ej upp märkbart, pendlar dock generellt mycket i vikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jessie Rocket:

pendlar

roligt uttryck.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men hon har väl inte sagt att hon ska äta bara 500kcal, hon sa att hon skulle äta 500kcal mindre än vanligt, kan ni ej läsa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

men hon har väl inte sagt att hon ska äta bara 500kcal, hon sa att hon skulle äta 500kcal mindre än vanligt, kan ni ej läsa

Geigerzähler:

därför ska jag börja äta mycket mindre när jag vågar börja äta den (typ 500kcal)

Läsförståelse tickstart. Sedan konfronterade någon henne om 500kcal i början av tråden utan att hon förnekade. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pizdakurac:

Läsförståelse tickstart

säjer ju det, lär er

pizdakurac:

Sedan konfronterade någon henne om 500kcal i början av tråden utan att hon förnekade.

hon missförstod väl bara[blush][blush]


   
SvaraCitera

Åt det i ett par månader, mirtazapin kan öka din aptit men jag märkte ingenting alls.


   
SvaraCitera
Zsasz

Mirtazapin ökar hungern, den gör inte bara att man magiskt går upp i vikt, äter du likadant som du alltid gjort så kommer du inte gå upp i vikt av att ta tabletten, däremot kommer du nog vara sugen på att äta mer, om du väl gör det eller inte är helt upp till dig själv.


   
SvaraCitera
Exner

isola:

din själ

*själen

isola:

din kropp

*kroppen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Prioritera din själ och ej din kropp

*prioritera din själen och inte din kroppen

bättre nu???????


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

*prioritera din själen och inte din kroppen

puss på dig


   
SvaraCitera