Aviseringar
Rensa alla

Missade tåghelvetet!!!


Ämnesstartare

Ahapp liksom. Nurå? Nästa går kvart i tio. Enda läxmässiga käjag har hemma är filosofi och alltså seriöst. Filosofi innan sju på morgonen är inte ok. Äre nån som läst filosofi a och kan hjälpa mig? Flumkurs [sad]


   
Citera
Ämnesetiketter

Flumkurs, ja 🙁


   
SvaraCitera

elverpigen:

Äre nån som läst filosofi a och kan hjälpa mig?

Aah hade MVG i det.... [blush]


   
SvaraCitera

Det är ingen jävla flumkurs. [mad] Filosofi är den första vetenskapen. Jättemånga kallar det flummigt men ingen motiverar.. [mad]

Jag läser filosofi a atm och tycker att det är enkelt, fått mvg på allt hittills, kan nog vara till hjälp.


   
SvaraCitera

Flum indeed, men det gör ingenting. När jag läste kursen kände jag mest hela tiden "Men va, jag fattar ingenting, vad vill dem?". Sedan fick jag MVG.

Så flumma på bara, ju mer ordbajsande desto bättre.


   
SvaraCitera

Lurendrejeri:

Jättemånga kallar det flummigt men ingen motiverar.. [mad]

Tror att det är för att många upplever det filosofiska tänket som oklart och abstrakt. Det är ett teoretiskt ämne, inte alls praktiskt, vilket många nog har svårt med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lurendrejeri:

Det är ingen jävla flumkurs. Filosofi är den första vetenskapen. Jättemånga kallar det flummigt men ingen motiverar.. Jag läser filosofi a atm och tycker att det är enkelt, fått mvg på allt hittills, kan nog vara till hjälp.

Det finns inget rätt eller fel och det går således inte att veta om man gör rätt, jämfört med matte där man kan jämföra mot facit


   
SvaraCitera
kachin

Ingen i min filosofi A-grupp fick IG pga

"det vore ju hemskt att få IG i en kurs där man pratar om meningen med livet, tänk att få IG i meningen med livet" typ


   
SvaraCitera

kachin:

"det vore ju hemskt att få IG i en kurs där man pratar om meningen med livet, tänk att få IG i meningen med livet" typ

[love]


   
SvaraCitera

elverpigen:

Det finns inget rätt eller fel och det går således inte att veta om man gör rätt

Sådär är hela min högskoleutbildning, typ... [blush]


   
SvaraCitera

kachin:

"det vore ju hemskt att få IG i en kurs där man pratar om meningen med livet, tänk att få IG i meningen med livet" typ

[love]

samt: klantigt


   
SvaraCitera

elverpigen:

Det finns inget rätt eller fel och det går således inte att veta om man gör rätt, jämfört med matte där man kan jämföra mot facit

Okej så du jämför med i princip den enda kurs där det finns klara facit? Dessutom finns det ju facit, är en slutsats logisk så är den riktig. Det finns facit på vad logik är.

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Tror att det är för att många upplever det filosofiska tänket som oklart och abstrakt. Det är ett teoretiskt ämne, inte alls praktiskt, vilket många nog har svårt med.

Ja, det jag menar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men gud. Sluta löjla er, vissa har svårt för matte för att det känns ologiskt, andra språk. JAG FILOSOFI


   
SvaraCitera

Give her a chance, kanske? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha va


   
SvaraCitera