Aviseringar
Rensa alla

Missat ta p-piller


Ämnesstartare

Har missat ta p-piller i 2 dagar, jag äter neovletta 28. Alltså med sockerpiller, dock var det inte sockerpillren jag missade utan dom beiga.
Hade min mens men den skulle tagit slut i fredags men den tog slut i en dag och kom tillbaka igår, kan det ha något att göra med att jag missade äta p-pillren?
Jag tog ju dom när jag kom på att jag glömt.
OCH HUR LÄNGE kommer jag isåfall ha min mens nu ungefär?
Och kan jag göra något för att den ska försvinna?


   
Citera
Ämnesstartare

Jag vet inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Använd kondom nu. Ring till ungdomsmottagningen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ring 112


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nna97:

Hade min mens men den skulle tagit slut i fredags men den tog slut i en dag och kom tillbaka igår, kan det ha något att göra med att jag missade äta p-pillren?

ja, du har fått en mellanblödning
(regelrätt mens har du aldrig när du äter p-piller eftersom du inte har någon ägglossning)

nna97:

OCH HUR LÄNGE kommer jag isåfall ha min mens nu ungefär?

några dagar kanske

nna97:

Och kan jag göra något för att den ska försvinna?

fortsätt ta p-pillerna så kommer den snart försvinna

det är ingen fara. använd kondom i några veckor, du har inte lika säkert skydd, hur länge borde stå på dina p-piller


   
SvaraCitera

uhuhu understruken text [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

använd kondom i en vecka, sen ska du va skyddad igen.

nna97:

Jag tog ju dom när jag kom på att jag glömt.

så du tog alltså tre piller en dag? alltså det pillret du skulle ta + de två du hade glömt? Det är klart du får blödningar då, fuckar upp hela kroppen ju. Kasta i sig en trippel dos av hormoner... Jag kan få blödningar om jag glömmer ta pillret en dag. O då tar jag inte två piller dagen efter. Jag äter på som vanligt och använder kondom i en vecka. Sist hade jag små mellanblödningar i två veckor, tills efter min mens. Då gick det helt över,


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Jag kan få blödningar om jag glömmer ta pillret en dag. O då tar jag inte två piller dagen efter.

på mina p-piller skulle man ta två piller om man glömt ett!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

asså om man glömt en och kommer på det samtidigft som man ska ta nästa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

på mina p-piller skulle man ta två piller om man glömt ett!

jag vet faktiskt inte riktigt vad jag ska göra om jag glömt. Men det känns som att hela jag skulle flippa om jag tog dubbelt med p-piller en dag. Är lite känslig för hormoner, har lätt för att få humörsvängningar om jag tar mina piller fel.
Men jag har svårt att tänka mig att om man glömt ta i två dagar att det ska vara vettigt att ta tre piller en dag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

jag vet faktiskt inte riktigt vad jag ska göra om jag glömt.

det borde ju stå med bipackssedeln? med mina p-piller så fick man med ett litet häfte där det stod hur man skulle göra om man glömt första, andra eller tredje p-pillerveckan, det var olika instruktioner för hur länge man hade fullt skydd och hur man skulle agera med pillerna.


   
SvaraCitera