Aviseringar
Rensa alla

Missbruk vid manodepressivitet?


Ämnesstartare

Är det vanligt med missbruk vid manodepressivitet? Skriv allt ni vet!

min vän har just fått diagnosen...


   
Citera

Jag är inte så värst insatt men jag vet lite om vad manodepressivitet är för något. Jag tror inte att själva åkomman gör att man kan utveckla missbruk men man behandlar manodepressiva med tabletter. Det borde då finns en risk att användning av tabletter tillsammans med psykisk ohälsa skulle kunna leda till ett missbruk, men jag tror inte att den risken är så stor[smile] hoppas det går bra med din vän[smile]


   
SvaraCitera

Jag har aldrig varit med om den kombinationen... Men missbruk kan väl alla drabbas av?


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Det är säkert vanligare att missbruka som manodepressiv än att missbruka som frisk.


   
SvaraCitera

Infraröd:

Det är säkert vanligare att missbruka som manodepressiv än att missbruka som frisk.

Jag känner en manodepressiv och hon har starka alkoholproblem, dvs eftersom manodepressiva jämt vill vara på topp, alltså überglada. Om dom bara är "medel", det vi är när vi varken har tråkigt eller kul, så mår dom dåligt.
Och gissa vad som händer då? Jo, dom mår ännu sämre och går ut och festar.
Det finns en stark medicin man måste ta emot det, men det går vi inte in på nu ..
Hoppas det kommer gå bra för din vän [smile] Och lite av det jag skrev kan vara på felaktiga grunder.


   
SvaraCitera

Du kan vara ett missbruk.


   
SvaraCitera

hur kan man få den diagnosen ställd?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Missbruk är alltid överrepresenterat bland den psykiskt sjuka befolkningen thats a well known fact.


   
SvaraCitera

en del är svagare än andra. din vän måste inte vara svag.


   
SvaraCitera

Säg till din vän att sälja tabletterna, då kommer hon bli glad eftersom att hon blir rik. [smile]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera