Aviseringar
Rensa alla

Missfall


Fast ändå.. Vill man ha barn? Dom bara skriker ju hela tiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

YES! Ett barn mina skattepengar inte kommer att försörja. FAN VAD SKÖNT!!!!


   
SvaraCitera

Vart ifrån kommer "pressen"? Jag hajar inte.


   
SvaraCitera

Människor är till för att föröka sig ffs. Spelar ingen jävla roll när vi gör det, ungen kommer antagligen bli lika cynisk som resten av världen i alla fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Samuraj:

YES! Ett barn mina skattepengar inte kommer att försörja. FAN VAD SKÖNT!!!!

Dina skattepengar? Hur gammal är du [confused]
Föresten, ditt snåle fan skatte pengarna ska gå till staten och populationen, vart annars? Cphuve. Pengarna går till att göra Sverige till en bättre plats, eller skulle du hellre vilja att de fanns fullt me whitetrash folk som behöver extra hjälp, me får inget och kan därför inte komma upp på benen igen? Jag hoppas att du hamnar i en sån situation så får vi se om du skulle acceptera bidrag eller inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pepparkaksgubbe:

Dina skattepengar? Hur gammal är du [confused]

Äldre än dig. Och jag har betalat skatt sen jag var 15 och det var bra många år sedan.

Pepparkaksgubbe:

Jag hoppas att du hamnar i en sån situation så får vi se om du skulle acceptera bidrag eller inte.

Jag kommer aldrig att klanta mig tillräckligt för att hamna i en sådan situation.


   
SvaraCitera

Samuraj:

Jag kommer aldrig att klanta mig tillräckligt för att hamna i en sådan situation.

Hur kan du vara säker på att inte hamna i en sådan situation?? Människor väljer inte att hamna i såna situationer. Alla gör sina val men önskar sig inte det värsta. Allt kan hända. Man kan skada sig och behöva Bidrag från försäkringskassan dvs ersättning. Man kan bli arbetslös och hur ska man klara sig då?

Du verkar inte leva i Sverige med tanke på ditt tankesätt!
Säg aldrig aldrig...vem vet


   
SvaraCitera

Ska sparka alla unga blivande mammor i magen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Studenttjej:

Man kan skada sig och behöva Bidrag från försäkringskassan dvs ersättning.

Sjukpeng är inte samma sak som socialbidrag så likna inte det vid varandra.

Studenttjej:

Man kan bli arbetslös och hur ska man klara sig då?

På samma sätt som jag klarar mig. Man har betalt för a-kassa och är således försäkrad. Inte heller det att likna vid socialbidrag.

NUJÄVLARR:

Ska sparka alla unga blivande mammor i magen.

Jag skulle faktiskt kunna tänka mig att hjälpa till.


   
SvaraCitera

Jag tycker att abort är helt fel, det e som att mörda sitt eget kött och blod. Missfall däremot är som att få sitt barn mördad. Det e min åsikt, vissa kan tycka att det e helt fel, men det e bara så jag känner. Min mamma fick nyligen missfall, varje gång jag såg bebisar så började jag gråta och när jag tänkte på min lillasyster som kunde ha varit vid liv om det inte varit för missfallet.

P.S. Det finns miljontals människor i världen som inte kan få egna barn och som skulle inget hellre än få ett barn. Till alla ni som tänkt på abort; Varför inte bära på barnet tills det föds och sedan adoptera bort det till ett bra hem?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anonym1992:

P.S. Det finns miljontals människor i världen som inte kan få egna barn och som skulle inget hellre än få ett barn. Till alla ni som tänkt på abort; Varför inte bära på barnet tills det föds och sedan adoptera bort det till ett bra hem?

Men herregud, hur många barn tror du det finns på alla världens barnhem? Tillräckligt många för att kunna "försörja" alla barnlösa familjer i alla fall.
Och om man är i en situation där man inte är redo för barn kan det vara ännu jobbigare att adoptera bort barnet, för då finns det ju där ute och kan komma och knacka på dörren när som helst. Tänk dig själv att gå ute på stan och se små barn som alla skulle kunna vara ditt eget barn. Man kanske tänker "oj, han har ju bruna ögon och svart hår precis som jag" eller så varje gång man ser ett barn för man vet inte om det är ens eget! Dessutom tror jag (efter vad jag har hört från adopterade personer) att det är ganska svårt att vara adopterad och känna sig oönskad.


   
SvaraCitera

Fru Musica:

Dessutom tror jag (efter vad jag har hört från adopterade personer) att det är ganska svårt att vara adopterad och känna sig oönskad.

Det är väl ännu värre att inte alls existera eftersom ens mamma var för självisk för att låta en leva.


   
SvaraCitera

MissDemeanour:

I samhället idag pressas unga till abort, vad anser ni, är det rättfärdigat att hoppa på folk och pusha dem till ett sådant stort beslut bara för att de är vad samhället anser vara "för unga"?

Det handlar ju om samhället också. Jag får svårare och svårare att se varför folk ens skaffar barn. Som en söt accessoar, inte med en tanke på att det är en individ som placeras i samhället.
Varför är det en sådan självklarhet att man ska skaffa barn över huvud taget?
Dessutom är det ett faktum att det är svårare att försörja ett barn som ung, om man inte har extremt goda tillgångar, och det är samhällets pengar du leechar på.

schism:

Du kallar det missfall, jag kallar det karma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MissDemeanour:

Klart ska folk få uttrycka sina åsikter, men det finns ju en gräns eller hur, när tycker ni att den passeras?

"I think Mr. Mellish is a traitor to this country because his views are different from the views of the president and others of his kind. Differences of opinion should be tolerated, but not when they're too different. Then he becomes a subversive mother. "


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fru Musica:

Dessutom tror jag (efter vad jag har hört från adopterade personer) att det är ganska svårt att vara adopterad och känna sig oönskad.

Men man känner sig väl inte oönskad på sitt nya ställe, dom har väl tom betalat för en.
Har en kompis som är adopterad och han säger att han aldrig tänker på sin biologiska mamma överhuvudtaget, det finns bara en mamma för han , för det är den enda mamma han minns. Fast han är från Indonesien.

Jag vet en tjej i stan som är 5 och oxå adopterad fast hennes biologiska mamma bor i samma stad. Lilltjejen vill lixom säga hej när de passerar varann, men mamman bara ignorerar henne så hon blir jätteledsen.
Ja tycker hon kunde säga Hej, fast jag tror inte mamman vill påminnas om att det är hennes barn.


   
SvaraCitera