Aviseringar
Rensa alla

Missförstådd


Ämnesstartare

Jag vet inte hur jag ska förklara så att någon verkligen förstår vad jag menar. Jag är missförstådd och det är så konstigt att så enkla saker jag pratar om kan bli så krångliga för andra. Absolut är de lätt hänt att de blir missförstånd och så. Men det blir ändå på något sätt väldigt löjligt när det är så oss enkla saker jag pratar om. Man kan nästan jämföra det med en 10 årings nivå, dvs att den skulle förstå vad Jag menar. 

Jag hoppas att ni förstår vad jag menar och jag ska berätta lite mer tydligt. 

Frågor jag vill ha svar på. 
Vad är det för fel folk menar att jag gör när jag vill träffa nya människor och bli vän med dem och vill ta kontakt med dem genom en fika eller shoppa? Jag pratar om tjejkompisar. Exempel jag tagit upp tidigare säger ju mer deras fel än vad jag nu skulle gjort för fel. Förlåt att jag bara ville lära känna nya personer, det är ju väldigt fel... not. Känn min sarkasm. 

2. Varför blev de fel på mig när det var jag som blev utsatt för mobbing, vad syftar folk på då, de är väl aldrig fel på den som är utsatt? 
Det är väl andras fel då och på de som ifrågasätter eftersom de gör ju fel. De är ju som sagt skillnad på att göra sådana fel än att bli vän med någon på ett normalt sett. Fattar ni hur konstigt det låter ? Jag har visserligen en diagnos men att folk är så himla tråkiga och påpekar olika fel som typ alla gör då börjar man ju undra.. typ som att de är fel att festa eller fika eller något annat normalt. Det går ju liksom inte ihop för 5 öre. 


   
Citera

ja, jag kan också tycka att det är svårt att uttrycka mig

Josses94: Varför blev de fel på mig när det var jag som blev utsatt för mobbing

blev det det? det tror jag inte

Josses94: de är väl aldrig fel på den som är utsatt?

ja, jag tycker så, men det tror jag inte att de flesta tycker, tyvärr

Josses94: Det är väl andras fel då och på de som ifrågasätter eftersom de gör ju fel.

Nej, det är inte fel att ifrågasätta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

123fendas:
ja, jag kan också tycka att det är svårt att uttrycka mig

blev det det? det tror jag inte

ja, jag tycker så, men det tror jag inte att de flesta tycker, tyvärr

Nej, det är inte fel att ifrågasätta.

Jag menar inte ifrågasätta så, jag menar ifrågasätta på det sättet du gjorde mot mig, det där om mobbingen. Du frågar liksom har de hänt? Nej gjorde de så mot dig? De känns mer som du tror jag hittar på. Det är de sättet jag menar är fel. 


   
SvaraCitera

Josses94: Nej gjorde de så mot dig?

Jag frågade aldrig om de gjorde så mot dig.

Josses94: Du frågar liksom har de hänt?

Jag ville veta på vilket sätt "alla var inblandade"; "mer eller mindre" får det att låta som att vissa skulle ha kunnat inte märka mobbningen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

123fendas:

Jag frågade aldrig om de gjorde så mot dig.

Jag ville veta på vilket sätt "alla var inblandade"; "mer eller mindre" får det att låta som att vissa skulle ha kunnat inte märka mobbningen.

Jag menar bara att alla märkte men att vissa gjorde handlingar medan andra bara deltog genom att kolla på. Så de va därför jag skrev mer eller mindre 


   
SvaraCitera

Josses94:

Jag menar bara att alla märkte men att vissa gjorde handlingar medan andra bara deltog genom att kolla på. Så de va därför jag skrev mer eller mindre 

OK, jag berättade en anekdot i vilken jag trodde att någon var mobbad, men det visade sig att han inte egentligen brydde sig, att det bara var så de gjorde i den klassen.

Men om det var självklart att du var mobbad, då instämmer jag att det var hela klassens fel till viss del.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

123fendas:

OK, jag berättade en anekdot i vilken jag trodde att någon var mobbad, men det visade sig att han inte egentligen brydde sig, att det bara var så de gjorde i den klassen.

Men om det var självklart att du var mobbad, då instämmer jag att det var hela klassens fel till viss del.

Ja de var självklart, på vilket sätt menade du att de var bara något som de gjorde i klassen? Är de ens någon ursäkt? Vi mobbar honom i klassen för de är något vi bara gör. 


   
SvaraCitera

Josses94: på vilket sätt menade du att de var bara något som de gjorde i klassen? Är de ens någon ursäkt? Vi mobbar honom i klassen för de är något vi bara gör.Ja

Jag menar att de så kallat "driver" med varandra. De är inte sårade av det. Ingen är mobbad på riktigt, men jag tyckte att det såg ut som mobbning, vilket får mig att undra om det kanske var någon som såg hur du behandlades och trodde att du inte kände dig sårad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

123fendas:

Jag menar att de så kallat "driver" med varandra. De är inte sårade av det. Ingen är mobbad på riktigt, men jag tyckte att det såg ut som mobbning, vilket får mig att undra om det kanske var någon som såg hur du behandlades och trodde att du inte kände dig sårad.

Vissa tyckte ju inte det var mobbing jag blev utsatt för. Men grejen var ju att jag var ju normal medan de såg att jag var annorlunda. Jag hade ju en diagnos men jag var inte medveten om den så jag var ju normal och fattade inte vad jag gjorde för fel. Dem märkte ju att jag hade svårigheter med sociala koder men de utnyttjade mig genom att driva med mig och så trots att de antog att jag hade en diagnos och att de förstod att jag hade svårt med sociala koder. De skulle jag ju kalla mobbing och så skrev två en blogg om mig där de beskrev mig som person och det var ju inte på ett schysst sätt. 

Själva mobbingen blev ju avslutad. Dem fattade väl att dem hade gjort fel då lärarna pratade med dem men jag hade ju velat att någon eller några i klassen skulle ha kunnat prata med mig om det hela och iaf be om ursäkt. Men de kan dem trots 7-8 år efteråt. Jag har mognat och kan prata om det på ett annat sätt idag än då. Jag kunde inte prata om det innan. Jag bearbetade ju mobbingen då. Så därför tog jag kontakt med dem nyligen och ville prata om det som hände men de säger bara att de inte minns någonting. Och skolan kan inte ge någon info heller då de inte minns eller har någon dokumentation på det. Pga den där lagen som inte fanns då men som finns nu. Jag har ingen aning om vilken lag det är faktiskt. 


   
SvaraCitera

Josses94: hade ju en diagnos men jag var inte medveten om den så jag var ju normal

"Trädet fanns, men jag visste inte att trädet fanns, så trädet fanns inte"

Josses94: Jag har ingen aning om vilken lag det är faktiskt.

Men hur kan du då prata om en sådan lag?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

123fendas:

"Trädet fanns, men jag visste inte att trädet fanns, så trädet fanns inte"

Men hur kan du då prata om en sådan lag?

Skolan sa att dem inte dokumenterade något och nu finns den lagen och då måste de dokumentera sådant 


   
SvaraCitera
time
 time

Hej, det räcker med en tråd. Det är inte okej att chatta i forumtrådarna.


   
SvaraCitera