Aviseringar
Rensa alla

Missformning av push-up?


Ämnesstartare

Min mamma har hört att man kan få missformade bröst om man använder push-up bh:ar mesans de fortfarande växer, någon som hört något om det? Sen så har jag väldigt "fin" form på mina så är livrädd att de ska missformas. Om jag har en push-up på mig under en dag i skolan tex så bokstavligt talat värker det i mina bröst efteråt. Kan det vara så att de missformas och att brösten inte alls mår bra av det? 


   
Citera

Kanske kan de formas efter bhn om du har den på dig typ hela livet men annars, nej. 


   
SvaraCitera
pt_16

Kanske bara din mamma som inte vill att du ska ha push-up varje dag..


   
SvaraCitera

Är ingen bröst expert men jag tror inte att det ska vara någon fara


   
SvaraCitera

Jag har hört att man lättare får hängpattar om man använder mycket push-up, men om du har det nån gång då och då påverkar det knappast någonting 😉 Varför det gör ont kanske beror på att bh:n håller upp brösten i en onaturlig form som dom inte är vana vid, samt att dom ofta ömmar när dom växer vilket möjligtvis gör att det känns ännu mer? Jag vet inte, men jag skulle gissa på att det kan vara en orsak 🙂


   
SvaraCitera
time
 time

Missformas är verkligen att ta i, men att använda bh överlag (pushup eller inte) förhindrar naturlig träning av bröstmusklerna. Det är dock lätt att få på ordning igen sen. Gör det ont i brösten efter en dag med pushup kanske du ska pröva en annan modell som inte klämmer lika hårt? Finns massor med bra bhmodeller därute! 


   
SvaraCitera

Eller så använder du en för liten bh? Vet många som använder för liten bh med push-up för att dom vill försöka få ännu mer push-up effekt. Låter knepigt med att de ska göra ont med push-up


   
SvaraCitera