Aviseringar
Rensa alla

Misshandeln och mitt beroende


Smurfan:

Måste bara fråga att är det normalt att man blir yr, får ont i huvudet, mår illa, fryser och det känns som om man bara ska ramla ihop om man ser blod?

Jättevanligt att vara så äcklad och rädd för blod.
Men din yrsel kan ju också ha med att göra att du blöder så mycket. Verkligen inte nyttigt att tappa sig själv på blod sådär [sad]

Smurfan:

skönt att slippa tänka på allt och bara tänka på mig själv och smärtan i nån minut..

Det är det psykologen kan hjälpa dig med, men det kommer att ta tid men det kommer verkligen att vara värt det!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är inte äcklad av blod 🙂 Ser blod varje dag eftersom jag måste sticka hål i mig varje dag -.- så... jag har inge direkt problem med blod 🙂

Vi får se med psykologen 🙂 inte änns säkert att jag kmr få psykolog...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Vi höjer våra föräldrar till skyarna hur dåliga de än är

Mamma är ingen trevlig mamma, hon är en dålig mamma men samtidigt älskar jag henne :/


   
SvaraCitera

isola:

Det är det psykologen kan hjälpa dig med, men det kommer att ta tid men det kommer verkligen att vara värt det!

Inte säkert. [shake]

Smurfan:

Ser blod varje dag eftersom jag måste sticka hål i mig varje dag -.-

Vfr?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sara Nilsson:

Vfr?

Har diabetes :/


   
SvaraCitera

Sara Nilsson:

Inte säkert. [shake]

Jodå. De har utbildning för sådant, men man måste ju vilja själv.

Smurfan:

Mamma är ingen trevlig mamma, hon är en dålig mamma men samtidigt älskar jag henne :/

Klart att du gör! [sad][love]


   
SvaraCitera

Om du fick vara anonym, skulle du då kunna tänka dig att berätta om din situation, att du skär dig och din oro att inte få bo med din pappa? Finns många telefonlinjer där man kan få vara anonym. Du kan ta kontakt med BRIS eller med någon av jourerna på www.tjejjouren.se

Du förtjänar att må bra! Utan att behöva skära dig för att känna mening i tillvaron


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vågar inte kontakta dom även om jag anonym 🙁
Men jag har insett nu att jag måste sluta skära mig för jag gjorde ett VÄLDIGT stort misstag igår. Tog en starköl och vart full och försökte ta självmord men en kille stoppade mig :/ Sårade den person jag älskar mest i hela världen! Så igår eftermiddag förstod jag att detta måste sluta, jag kan inte hålla på så här längre :/ Jag fattar inte vf jag gör det här... Men det kmr bli svårt men jag har lovat min bror att sluta och min kille att sluta nu... Så jag måste verkligen försöka nu!


   
SvaraCitera

se till att din mammas kille blir insydd också så är jag säker på att hans cellkamrater kan se till att han inte kan gå igen


   
SvaraCitera

Man kan också chatta, man måste inte ringa om du inte gillar att göra det. Jag tror att personerna på tjejjouren kan lite mer än oss här på forumet, även om dom inte är proffs


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ska till en Psykolog nästa onsdag 🙂 Ska prata med henne/honom om det jag gör och så...


   
SvaraCitera

Smurfan:

Ska till en Psykolog nästa onsdag 🙂 Ska prata med henne/honom om det jag gör och så...

lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postlapsaria:

lycka till

Tack 🙂


   
SvaraCitera

Smurfan:

Mammas man kom för 2 år sedan till Sverige

Var han inte från Sverige?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

muuzhu:

Var han inte från Sverige?

Nej? Han kmr från holland


   
SvaraCitera