Aviseringar
Rensa alla

Misshandlad bara för att hjälpa en kompis...


Ämnesstartare

lilleman29:

va äre för kompisar som springer när ens kompis blir nedslagen [chocked]?

fega "kompisar"


   
SvaraCitera

Jag var med om en liknande händelse för några år sedan, om än något mildare. Det började med att jag försökte hjälpa en kompis från att hamna i ett bråk - jag hindrade en kille från att slå honom med ett baseballträ. När jag och några vänner senare samma dag kom tillbaka till skolan efter lunchrasten möttes vi av ett stort gäng som var ute efter gengäld. I förvirringen som uppstod i detta var jag så klart dum nog att avvika och gå min egen väg, varefter jag lockade efter mig hela hopen. Lyckligtvis kom jag undan med blotta förskräckelsen: en kille fällde krokben på mig och jag fick liggandes motta några slag mot ansiktet, men precis i rättan tid kom en lärare och lugnade situationen. Av mina vänner, som var fyra stycken, var det bara en som vågade ingripa.

Det blev några samta med polisen efter det, men jag valde i stället att försöka hålla en dialog med gänget. Eftersom vi gick i samma skola underlättades detta och de flesta av dem var resonliga.


   
SvaraCitera
Hando

Trevliga vänner.


   
SvaraCitera

Bylund_Bylund:

jag har INGEN som vill vittna ... inte ens min kompis som jag troligt vis räddade från större skador....

Fyfan vilka jävla vidriga fjollor.

lilleman29:

va äre för kompisar som springer när ens kompis blir nedslagen ?

Inga kompisar iallafall.

Fan vad sur jag blir när jag hör om sådant här, vem fan i helvette går ifrån om ens vän blir misshandlad.. Om man nu har gjort det är väl vittna det minsta man kan göra.

Hälsa dina vänner att de är svin och att om de blir misshandlade så skall de ej förvänta sig hjälp.


   
SvaraCitera
Tyrael

Bylund_Bylund:

rättegång och jag har INGEN som vill vittna

trodde att det var lag på att vittna i Sverige? sämst "kompisar" du har iaf om de inte vill vittna för dig


   
SvaraCitera

Man blir ju jävligt arg på dina "vänner"

Bra av dig dock, sådana som du finns det för få av. Skaffa nya vänner


   
SvaraCitera

Bylund_Bylund:

både svenskar och invandrare...

De där farliga kriminella invandrar gängen som finns överallt nu för tiden, bara går omkring och misshandlar folk, och slutar inte ens när offret ligger på marken, de är helt sjuka, ut med dem. 🙁


   
SvaraCitera

Du förtjänar bättre polare än så.[shake]


   
SvaraCitera

dåliga kompisar du har [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SaltaKätzchen:

både svenskar och invandrare...

De där farliga kriminella invandrar gängen som finns överallt nu för tiden, bara går omkring och misshandlar folk, och slutar inte ens när offret ligger på marken, de är helt sjuka, ut med dem. 🙁

svennar håller ju på så också...

men vad sa du till dina kompisar?du borde nästan slå till dom fan,va är det för stil?du räddar honom och han fegar ut och vittnar inte ens?jävla mes[mad]


   
SvaraCitera

Bylund_Bylund:

rättegång och jag har INGEN som vill vittna ... inte ens min kompis som jag troligt vis räddade från större skador....

Vilka jävla fittor. Då vet du i alla fall vart du har dina så kallade kompisar. Hoppas det löser sig och hoppas de dör.


   
SvaraCitera

fyfan vad jag hatar fegisar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bylund_Bylund:

inte ens min kompis som jag troligt vis räddade från större skador....

Du är bevisligen inte hans/hennes kompis.


   
SvaraCitera

Gnr forever:

svennar håller ju på så också...

Det gjorde de inte förr, då kanske det fanns raggare och gubbar som slogs, men det var ärligare, 1 mot 1, och slutar när den andra ligger ner. Förr brukade man lämna ytterdörarna olåsta, nu går det inte. Allt är förstört.
Är de där våldsama kriminella invandrarna som kommit hit nu som förgiftat hela samhället, kanske. Svennarna växer upp och vill låtsas att de är kriminella invandrar gäng, och sen ser det för mycket våld på tv kanske. 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vilken jävla idiot till kompis som inte vill vittna, i synnerhet när du offrade dig för att hjälpa honom. Vilka sopor. Hade de känt någon form av skam över sin feghet så hade de kunnat göra upp det med att göra det självklara.


   
SvaraCitera