Aviseringar
Rensa alla

Misshandlade tårar


Ämnesstartare

Det handlar om en tjej, Nadja som just fyllt 15 år. Hon bor i huddinge i en liten röd stuga ute i skogen. Hon bor med sin mamma Sara och Saras nya kille. Den ända Nadja har där ute i skgen är Sippo, hennes livfulla , alltid glada svarta labrador. Sara bryr sig inte om vad Nadja tar sig till eller gör och Saras kille Fredrik, låtsas som om hon inte finns. Både hennes mamma och Fredrik knuffar ut henne ur deras liv, dom vill leva ett eget liv.

Jag vrider mig i sängen och hör hur Sippo gnyr nere på golvet. Jag drar täcket av mig och sätter mig upp. Sippo gnry och börjar genast kraffsa på dörren när jag stiger upp ur sängen. Jag har ett litet trångt rum där knappt jag får plats att leva.
En liten garderob, säng, ett skriv bord och två stolar. Mer har jag inte plats med. Resten av mina grejjer står kvar hos pappa, min pappa som reste till USA med en billig slampa.
Sippo kraffsar och gnyr och jag blir tvungen att öppna dörren för att slippa hans gnäll. Han tassar in till köket och sätter sig bestämt framför matskålen. Jag drar på mig en stor varm tröjja och ett par tajta jeans. Bara för att jag bor här i skogen kan jag väl se vettig ut ?
Jag drar borsten några varv genom mitt tunna svarta hår och sedan sminkar jag mig snabbt och kollar mig i spgelen. Den stora spegeln som hänger där på garderobsdörren.
Jag är smal, lång och, ful?


   
Citera
Ämnesstartare

PocketLuder:

gnry

gnyr*


   
SvaraCitera

PocketLuder:

Den ända Nadja har där ute i skgen är Sippo, hennes livfulla , alltid glada svarta labrador

Hennes röv bor i skogen och är en labrador? DÄR HAR DU EN ORIGINELL IDÉ! [mad]


   
SvaraCitera

Tickstart:

Hennes röv bor i skogen och är en labrador? DÄR HAR DU EN ORIGINELL IDÉ! [mad]

XDDDD [love]


   
SvaraCitera

Själasvälten:

XDDDD [love]

JAAH ÖNSKAR JAG KOM PÅ DET FÖRST! [mad]


   
SvaraCitera

Tickstart:

JAAH ÖNSKAR JAG KOM PÅ DET FÖRST! [mad]

Du var nog inte tillräckligt glad och positiv... tyvärr?


   
SvaraCitera

Själasvälten:

tyvärr?

Ah, kan nog stämma. Jag menar, vi har trots allt att göra med en OFANTLIGT glad och positiv tjej här..


   
SvaraCitera

Tickstart:

Ah, kan nog stämma. Jag menar, vi har trots allt att göra med en OFANTLIGT glad och positiv tjej här..

Precis, är nog inte så lätt att vara gladare än henne. [no-no]


   
SvaraCitera

Själasvälten:

Precis, är nog inte så lätt att vara gladare än henne. [no-no]

Hennes röv var också glad såg jag.. [rolleyes]


   
SvaraCitera

Tickstart:

Hennes röv var också glad såg jag.. [rolleyes]

Ja, oerhört positiv också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oj, visste inte att man kunde ha så roligt över... ingenting? [confused] lol


   
SvaraCitera

Är det en novell? Det var en väldigt kort novell. Kanske kunde du utveckla den lite? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ökänd:

Det var en väldigt kort novell


   
SvaraCitera

Jag kom[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

Jag kom

HAHAHA xD 😀


   
SvaraCitera