Aviseringar
Rensa alla

misshandlat av min flickvän


Ämnesstartare

Har ett jobbigt problem som de flesta nog aldrig hört talas om. Jag inte klarar av det här längre och behöver skriva av mig so here goes;

Är 23 år, har en tjej som snart är 19, vi har varit tillsammans i snart 2 år nu. Bor tillsammans i en lägenhet sen 7 månader tillbaka. Ingen utomstående vet om detta och tror ingen har någon misstanke. På ytan är vi som vilket par som helst, kysser varandra när vi är ute, har romantiska middagar, går på bio och umgås med vänner ofta. Men när vi är ensamma ändrar hon sig helt. Hon blir väldigt lätt vresig och inte alls lika mjuk och snäll som när vi är ute, det är som att vi helt byter roller då jag inte veta hur jag ska hantera henne.

Sedan 2 månader tillbaka har denna vresiga attityd övergått till fysiskt våld, inget gulligt rollspel eller någon sensuell lek utan ren och skär misshandel.

Är som sagt 4 år äldre än henne och ni kanske tror att jag är en mes som inte vågar göra något tillbaka, så är inte fallet. Saken är den att hon är jävligt stark för att vara en tjej, har inte en chans att göra något motstånd och de få gångerna jag gör det blir misshandeln bara värre. Har vid 2 tillfällen besökt akuten pga. detta.

Har försökt prata med henne om detta, men så fort jag tar upp det så stirrar hon argsint på mig och ger mig en smäll, vet fan inte vad jag ska göra. Ligger ofta sömnlös om nätterna och tänker på vad fan jag ska göra.

Låter kanske sjukt men älskar henne vansinnigt mycket, polisanmäla är inget alternativ och att prata med vänner och bekanta klarar jag inte av. Skäms jättemycket över detta och skriver därför här om råd, att 'komma ut ur garderoben' om detta finns inte.

Har funderat på att börja gymma för att bli starkare och kunna kontrollera henne men tror bara det skulle sluta med att hon gör samma sak ev. slår mig tills jag slutar.

Seriöst vad fan ska jag ta mig till, klarar inte av detta längre. Att bli slagen av den människa jag älskar mest krossar mitt hjärta. HJÄLP


   
Citera
Ämnesstartare

Lämna henne. Det kommer bara att bli värre och värre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lämna henne


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Som man bäddar får man ligga. Klappa tillbaka?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lämna henne. Du behöver inte polisanmäla henne om du inte vill (fast det hade varit bra - hon kan ju fortsätta med detta beteende mot andra människor senare i livet) men att lämna henne är nog det enda du kan göra, om det inte går att prata med henne och om du inte kan leva med det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stentuff:

Som man bäddar får man ligga

[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

[shake]

Kön är oväsentligt, agerar en tjej hotfullt och är våldsamt trots upprepade försök att lugna ner henne så ser jag det fullt logiskt i att klappa tillbaka. Inte mer än rätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stentuff:

Kön är oväsentligt, agerar en tjej hotfullt och är våldsamt trots upprepade försök att lugna ner henne så ser jag det fullt logiskt i att klappa tillbaka. Inte mer än rätt.

Syftade på

stentuff:

Som man bäddar får man ligga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stentuff:

Som man bäddar får man ligga

med våld och/eller hot om våld.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ställ ett ultimatum. Antingen så bokar hon tid hos en psykolog för att lära sig att hantera sina aggressioner/psykiska störningar eller så lämnar du henne.

Älskar hon dig på riktigt så inser hon att varken du eller hon mår bra av att leva sådär. Om inte, jaa... varför stanna kvar hos någon som inte bryr sig om dig? Dumpa idioten och inse att du förtjänar någon vars prioritet inte är att skada dig fysiskt/psykiskt.


   
SvaraCitera

Lämna henne omedelbart. Förhållandet är extremt destruktivt för er båda och ingen av er kommer att kunna leva välmående eller leda normala liv om det fortsätter.
Känner inte till några exakta siffror, men detta att som man bli misshandlad av sin kvinnliga partner är inte så ovanligt som man kanske kunde tro.
Du är med andra ord inte ensam.

stentuff:

fullt logiskt i att klappa tillbaka.

Killen nämnde att han inte är kapabel. Dessutom handlar det förmodligen om mer än fysisk misshandel.
Ditt förslag är förövrigt det minst attraktiva oavsett om man är kapabel att bruka våld eller ej, eftersom det ju föder mer våld vilket på sikt kommer förstöra deras liv, deras potentiella barns liv yada yada.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lämna den där saken..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Killen

Ja jo, jag säger inte att det är en lösning i sig utan snarare att det torde vara en logisk följd utav hennes handlande. Klappa till henne, be henne fara åt helvete och hitta sedan en annan partner [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stentuff:

Klappa till henne,

Det där är väl ändå att falla till en låg nivå.. [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

illusion:

Seriöst vad fan ska jag ta mig till

Människor som slår behöver proffesionell hjälp, hon kommer bara bli mer våldsam ju längre du väntar med att anmäla.

Om du inte vill göra slut MÅSTE du se till att hon får behandling av en psykolog. Du hjälper ingen genom att vänta, lämna henne eller ta tag i problemet, men vänta INTE.

Det finns ingen anledning på jorden att acceptera misshandel och det finns hjälp att få, du är bara orättvis mot både dig själv och din tjej om du inte gör något åt saken!


   
SvaraCitera