Aviseringar
Rensa alla

misslyckad


filmjölk: Jag har sökt hjälp hos kurator, men känner mig bara sämre efteråt. Liksom precis som om det bara är löjligt att jag mår dåligt eftersom jag inte har ett konkret problem, exempelvis är mobbad elr något annat. Jag har ju det så jävla bra så får inte klaga, blir inte tagen på allvar.

Hmm, förstår att det kan vara jobbigt och man ifrågasätter sig själv hela tiden när man "inte får vara mislyckad" på grund av samhällsnormer. Oavsett vad du bestämmer dig för att göra så skall du veta att det blir bättre med tiden. Lycka till med allt du gör! Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

anonym321123:

Har du vänner som är mer framgångsrika än dig?

jag anser själv att alla mina vänner och typ alla är bättre än mig på alla sätt (mer framgångsrika). har väl en kanska nervärderande syn på mig själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lee Woo-Jin:

Hmm, förstår att det kan vara jobbigt och man ifrågasätter sig själv hela tiden när man "inte får vara mislyckad" på grund av samhällsnormer. Oavsett vad du bestämmer dig för att göra så skall du veta att det blir bättre med tiden. Lycka till med allt du gör! Tumme upp

Tack! Skrev en låt faktiskt, ska se om jag kan komma på någon fin låttext till oxå


   
SvaraCitera

filmjölk: jag anser själv att alla mina vänner och typ alla är bättre än mig på alla sätt (mer framgångsrika). har väl en kanska nervärderande syn på mig själv.

Klankar dina vänner ner på dig?


   
SvaraCitera

Du läser estet, där har vi problemet Galen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skepticdouche:
Du läser estet, där har vi problemet Galen.

Hur är det ett problem? Nu blev jag nyfiken 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

anonym321123:

Klankar dina vänner ner på dig?

Nej. Fast jag berättar aldrig riktigt om mina framgångar för jag får bara negativ respons. 


   
SvaraCitera

filmjölk:

Hur är det ett problem? Nu blev jag nyfiken 

Ester är värdelöst och ger dig inget vettigt. Byta till Natur/Teknik eller ett yrkesprogram innan det är försent.


   
SvaraCitera

filmjölk:
Jag ser också ganska bra ut, är social och öppen, har mycket kompisar. Visst kan jag känna mig nere ibland och så, men är ofta alltid glad och ganska omtyckt.

Håller en fasad utåt men inombords känner jag mig som den största losern

va den du ä, love it or leave it


   
SvaraCitera

filmjölk: Nej. Fast jag berättar aldrig riktigt om mina framgångar för jag får bara negativ respons.

För mig låter det som att de inte är så schyssta mot dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skepticdouche:

Ester är värdelöst och ger dig inget vettigt. Byta till Natur/Teknik eller ett yrkesprogram innan det är försent.

Intressant! Jag gick från början natur (ett halvår) och fick bra betyg (B, C, A). Men i min värld behöver man inte bli naturvetare för att lyckas eller göra något "vettigt" med sitt liv. Så jag bytte till estet eftersom musik fick mig att må bra 🙂 
Jag gillar samhällsämnen, men jag tror att jag hade dött av uttråkning om jag hade gått samhälle istället för estet. Fast ja, man gör väl vad man vill med sitt eget liv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

anonym321123:

För mig låter det som att de inte är så schyssta mot dig?

Jo det är de, men vi är väldigt olika så det krockar liksom 


   
SvaraCitera

filmjölk:

Jo det är de, men vi är väldigt olika så det krockar liksom 

Har du inga vänner som är mer lika dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

anonym321123:

Har du inga vänner som är mer lika dig?

Nope inga alls, jag är ganska annorlunda jämfört med alla andra. Det e väl både bra och dåligt 🙂


   
SvaraCitera

filmjölk:

Nope inga alls, jag är ganska annorlunda jämfört med alla andra. Det e väl både bra och dåligt 🙂

Får du negativ respons från alla dina vänner?


   
SvaraCitera