Aviseringar
Rensa alla

Misslyckad "träff".


Leijonsparf:

jag tycker att det är värre när folk man känner irl visar sig vara tards på internet.

Säger ju mycket om vad du värderar[bigsmile] internet 4 lajf!


   
SvaraCitera

headswithroll:

berättar jag för honom hur jag känner vet jag inte hur han reagerar alls. kanske han bara tycker det känns konstigt och då är jag rädd att det aldrig känns bra igen. då kommer vi aldrig kunna ha det som det är nu; att vi snackar i timmar och det känns väldigt bra.

Du kan inte både äta upp kakan och ha den kvar. Om du säger som det är kanske du förlorar någonting ("vi snacka i timmar och det känns väldigt bra"), men det kanske också hända att ni två utvecklar en helt fantastisk relation irl. Nu bor ni långt ifrån varandra och så, men man kan ändå bli väldigt bra vänner.


   
SvaraCitera

Chryseus:

Säger ju mycket om vad du värderar internet 4 lajf!

...ja. försöker du förolämpa mig? med tanke på hur mitt liv sett ut i över 10 år så har jag alltid vetat att alla mina relationer vid något tillfälle kommer skötas på distans. i många fall till övervägande del. det vore fånigt att utgå från den närmast ovidkommande frågan hur någon beter sig irl, och betrakta detta som kritiskt för relationen. jag träffar typ fem pers regelbundet nog att eventuellt ha överseende med att de är särskrivande klappmongon. resonemanget är fullständigt logiskt, i synnerhet i ett så pass glesbefolkat land som sverige.


   
SvaraCitera
ohjens

Prata med honom och säg vad du känner. hm, tänk igenom det noga om du vill träffa honom. Distansförhållanden är ingen hit. Men det kan säkert funka... För mig funkade det inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohjens:

Prata med honom och säg vad du känner. hm, tänk igenom det noga om du vill träffa honom. Distansförhållanden är ingen hit. Men det kan säkert funka... För mig funkade det inte.

jo... fast han tar studenten nästa år och det första han kommer göra är att flytta ifrån sin hemstad. jag vill inte förlora den "relationen" vi har nu om jag berättar hur jag känner för allt, om han tar det på fel sätt...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sylar:

Det är ju bara att ta bussen, flygande häst eller tåg dit han bor. Fyrtio mil är ju trots allt ingen orealistisk spärr som hindrar två personer från att träffas.

det är det som känns konstigt. tänk om det känns helt fel...


   
SvaraCitera

headswithroll:

tänk om det känns helt fel...

då har du iaf ett äventyr i bagaget [y]
se bara till att han inte är creeps och att ni är ensamma i en öde skog långt i från civilisationen.. [shake]
annars borde det väl bara vara att tuta och köra, så du kan sluta drömma om något som du aldrig testade, då kommer du iaf få svar! [bigcheers]


   
SvaraCitera

headswithroll:

Fram till ett halvårsedan hade vi inte snackat med varandra på månader.

Varför inte?


   
SvaraCitera

headswithroll:

Han vet ju knappast om hur jag känner och det skulle kännas wierd om jag berättade det för honom. Jag menar...vi känner inte varandra? Och om vi träffas kanske det också blir wierd. Ska man våga chansa? Vad skulle ni gjort?

Been there. Du behöver ju inte säga rakt ut att du känner väldigt mycket för honom (om det nu är det du gör), men säg lite försiktigt att du verkligen sett fram emot att träffa honom, och se vad han svarar. Antagligen tyckte han också det var synd att ni missade varann.

40 mil är långt, men ni kanske kan ses mitt emellan? Vet ju inte vilka städer det är, men om ni möts halvvägs nånstans så blir det ju bara 20 mil som inte är så jättelångt, med tåg typ.

Annars, håll ut. Fortsätt prata. Saknaden kommer kanske äta upp dig men det finns inte så mycket annat att göra.


   
SvaraCitera

Chansa[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Galvmeister:

Varför inte?

jag vet inte! det bara blev så. eller.. vi kanske snackade nån gång ibland, men inte lika ofta som förut.


   
SvaraCitera

headswithroll:

berättar jag för honom hur jag känner vet jag inte hur han reagerar alls. kanske han bara tycker det känns konstigt och då är jag rädd att det aldrig känns bra igen. då kommer vi aldrig kunna ha det som det är nu; att vi snackar i timmar och det känns väldigt bra.

för att vinna måste man våga satsa.


   
SvaraCitera

Lider med killen, missa ett säkert ligg sådär[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

Lider med killen, missa ett säkert ligg sådär

ja, precis. attans bananer! [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

för att vinna måste man våga satsa.

sant. men man kan ju också förlora på kuppen...


   
SvaraCitera