Aviseringar
Rensa alla

Missnöjd


Ämnesstartare

Jag var och färga håret och ville ha en ombre. Mitt hår är naturligt mörkbrunt och jag vill ha det lite ljusare mörkbrunt på topparna, alltså ombren. Dock vet jag inte vad som hände eftersom frisören hade missuppfattat och färgat det ljusbrunt/blont. Nu ser det jättefult ut enligt mig själv och jag vet inte vad jag ska göra. Kan jag färga om det nu och köpa färgen själv eller är det för tidigt? Färgar inte mitt hår ofta alls, därför är jag jättenoga och det var jag nu också. Blev ju dock inte som jag hade tänkt mig. Har lite panik just nu och vet inte vad jag ska ta mig till..


   
Citera
Ämnesetiketter

Sa du inget när hon var klar med ditt hår?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axelinaaas:
Sa du inget när hon var klar med ditt hår?

Jo, men hon sa att jag behövde vänta 6 mån ellr nåt sånt med att färga om det


   
SvaraCitera

hah, nej asså du kan färga nu bara att det sliter på håret


   
SvaraCitera
Cobrak

Beror ju på hur slitet det är etc


   
SvaraCitera

Nja, en vecka borde hon rekommenderat tycker jag. Jag har själv ombe och har haft det i 1,5 år nu och då gick jag från nästan svart hår till blond ombre och visst, det slet som in i på håret men din frisör ska nog kunna tona det mörkare utan att slita på håret för mycket. Dessutom borde hon inte ta betalt för att tona ditt hår mörkare nu då det borde räknas som en fortsatt behandling i och med att det inte blev som du önskat/sagt. Fast det är tyvärr inte alla frisörsalongen som gör så men fråga kan man alltid göra. Annars gå till en annan frissa 🙂


   
SvaraCitera