Aviseringar
Rensa alla

Missnöjd och ensam ~17 årig kille


Ämnesstartare

Har bara några få vänner utanför klassrummet och spenderar de flesta helgerna själv med min familj - inklusive denna. Jag har gjort något skumt intryck på människorna i min ålder då jag inte tas på allvar, antagligen eftersom att jag gör bort mig på grund av min inre osäkerhet - det värsta är att någon av tjejerna i klassen alltid tar tillfället att börja skratta och få hela klassen med sig. 

Jag är den som pluggar, får bra betyg, är en try-hard och har svårt att förstå sarkasm. Jag hade en chans med en tjej, men gjorde bort mig även där.

Hur ska jag bli mer självsäker i livet och sluta bry mig om vad andra tycker? Närmare bestämt, hur ska jag få respekt?


   
Citera
Ämnesstartare

- när typ ingen vill ses


   
SvaraCitera

Jag har inga vänner. Jag är ensam i klassrummet, individuell undervisning. Jag sitter ensam i matsalen. Ingen umgås med mig. Jag har inga vänner utanför klassrummet heller.


   
SvaraCitera

JOEROGANEXPERIENCE: hur ska jag få respekt?

om du fick svar på den här frågan hmu.


   
SvaraCitera

Varför ska det svara så vikitgt att få respekt från de andra, så länge du mår bra i dig själv ocg får dina bra betyg( så att du kanske kan forsätta studerar i framiden) Behöver du varken klassens respekt, det finns alltid finnas som visar dig rspekt för den du är, och inte för den du vill vara. Är själv en tryhard ochh försöker alltid få de bästa betygen, och det blir nu för tiden något man ska skämas över.


   
SvaraCitera
mpilyk

Jag förstår hur det känns. Om du vill prata så finns jag här.


   
SvaraCitera

Det jag kan säga till dig är att jag förstår dig 100 % eftersom själv drabbar ofta av min inre osäkerhet efter jag har gått mycket saker i livet och därför har inga "vänner" som är "vänner".  men vet du vad det är helt ok, även att man har den här inre osäkerheten det är helt ok men det skadar såklart inte att bearbeta den.  sättet jag arbetar min inre osäkerhet nu under corona perioden är att börja umgås med mig själv och inte tänka på mina jobbiga klasskamrater. efter ett tag jag fatta varför fan bryr jag mig om vad de tycker om mig eller älskar mig.  Dm:a mig om du vill prata mer om det.


   
SvaraCitera