Aviseringar
Rensa alla

Misstänkt mjölkallergiker, gråter av no reasons


Ämnesstartare

Sagitta:

Ok ok. Har du testat oboy fast med sojamjölk eller havremjölk? Det är gott. Värm den annars så det blir varm choklad.

Varmchoklad med sojamjölk är gott, men det är varmt och för matigt.


   
SvaraCitera

Kouki:

Det hjälper litegrann tror jag, men kan få magen att se helt uppblåst ut...

Oh :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

Oh :/

Vissa har tydligen sett helt gravida ut 😛


   
SvaraCitera

Kouki:

Varmchoklad med sojamjölk är gott, men det är varmt och för matigt.

Ok, men då tycker jag att du ska börja med ''riktig'' frukost istället för att sakna mjölken. Jag dricker inte juice på morgonen, men det är supergott. Och sen finns det bra smör och mjölkfria pålägg till mackor (avokado, krasse, gräslök, hummus etc.) som är gott. Jag har kompisar som är laktosintoleranta och glutenintoleranta, så man måste bara lära sig leva med det så finns det en massa gott och bra som man kan äta.


   
SvaraCitera

Kouki:

Vissa har tydligen sett helt gravida ut 😛

Men aj :S vad jobbigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

Ok, men då tycker jag att du ska börja med ''riktig'' frukost

Finns ju en anledning till att jag inte kan äta frukost på morgonen och därför dricker mjölk.


   
SvaraCitera

Kouki:

Finns ju en anledning till att jag inte kan äta frukost på morgonen och därför dricker mjölk.

Vad är det för anledning och varför tar du inte juice istället?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

Vad är det för anledning och varför tar du inte juice istället?

Om jag äter för tidigt på morgonen spyr jag.
Därför jag inte tycker om juice?


   
SvaraCitera

Kouki:

Utöver hela skiten är jag lite (eller försöker vara) en miljönissa och vill undvika saker som palmolja och sojaprodukter

lulz.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lider med dig. Har hållit på hela mitt liv och tagit tester hit och dit. Men dem hittar inte felet. Tur iaf att du kan äta saker o inte få ont i magen.. Jag får ont i magen av allt jag äter...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Matildan:

Tur iaf att du kan äta saker o inte få ont i magen..

Men grejen är ju att vad jag än undviker att äta så har jag ändå ont. Fick ett uppehåll på 4dagar och nu är den jävla skiten tillbaka.

Och smärtorna kommer inte då och då utan är konstanta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är något du kommer få lära dig att stå ut med..

Men gör gastroskopi eller endoskopi då? Då kanske dem hittar något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Matildan:

Men gör gastroskopi eller endoskopi då? Då kanske dem hittar något.

Står i kö till det, men det tar ju månader att få plats. Första perioden jag hade magsmärtor som dessa tog det 3månader att ens få en kallelse.

Sen nu har det redan gått två månader i denna perioden, men Carema är idioter som flyttar mig från läkare till läkare hela tiden, så börjar om från början hela jäkla tiden. Får inte ett skit gjort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är det sofiahemmet du sökt till?
om inte, gör det...

Det gör sjukt ont, mn det är värt det om dem hittar någonting.
Aha, låter inte kul alls.. Själv har jag gett upp mina magproblem. Jag undviker bara allt som inte är mild svensk husmanskost typ 😛
får kramper så fort jag äter stark mat... Kan inte ens äta min favorätt sushi för jag får bara kramper..
men testa o ringa sofiahemmet och så åker du till sjukhuset och säger att du har magsmärtor då skickar dem en kallelse till sofiahemmet då går det lite fortare 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Matildan:

Är det sofiahemmet du sökt till?
om inte, gör det...

Jag bor i Skåne/Lund, så nej. Jag har inte sökt dit.


   
SvaraCitera