Aviseringar
Rensa alla

Misstag efter misstag lär man sig aldrig? (WOT)


Miceparade:

Ja, jag vet. Varför skulle man skriva om ett blödigt fantasy epos i Relationer, Samlevnad och Kompisar-forumet?

jag vet inte, fråga topic starter[cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Redbulls:

trodde det skulle handla om wheel of time, besviken

Made me chuckle!

loom:

Prata med henne så mycket du kan, berätta precis vad du känner. Allt du skrev här, om att du projicerar ilska och sånt, har du berättat det för henne?
Fråga henne också, om hon vill att du ska hålla avstånd ett tag. Det allra viktigaste är att prata så kanske ni kan förstå varann bättre.

Ja jag har pratat med henne om det, jag sa allt jag sa till psykologen, inga hemligheter här inte.
ja det kan ju vara en bra idé att fråga henne det.

kraamiszz:

Ge henne space, men sen får det ju inte heller bli så att hon är osäker för länge..man vill ju veta vad man har varandra.

Ja precis!
Hon är ganska negativ av sig medan jag är positiv och det känns ganska tungt om hon dödsförklarar detta utan att ge det en riktig chans i alla fall nu eftersom jag verkligen försöker göra allt för våran skull, modet sviktar nämligen när hon är så osäker, men som några av er sagt så får jag ju helt enkelt ge henne tid.

Jag hoppas bara att jag inte är ensam med att försöka få detta att fungera.

Som jag nämnde innan så har vi bråkat om att jag har varit svartsjuka, men jag kan ju bara ge er en liten snabb förklaring om över varför jag var det.

För ungefär 2 månader sedan (kan va mindre) så började hon prata med en kille väldigt mycket, de hade inte pratat med varandra på väldigt länge men helt plötsligt så började dom prata i princip vartenda dag (SMS framförallt). Jag kände mig lite sådär svartis men ingen big deal liksom, sen när jag blev full så började jag ju käfta om : "Blah, blah, han raggar ju på dig etc etc" (det var det bråket som fick bägaren att rinna över) men hon sa att hon inte hade några känslor för honom och han inte raggar på henne utan dom är bara kompisar.
I vilka fall som helst så gjorde vi då slut, 4 dagar senare träffar hon då honom hemma hos henne, han kom dit ganska sent och dom kollade film, hon berättade detta för mig samma kväll som han åkte hem (jag litar på henne 100% så hon skulle inte va otrogen mot mig det vet jag)

Vi blev i alla fall tillsammans den kvällen.
Dagen efter frågade jag henne följande (kanske lite fjantigt dock):

"Kan jag ändra statusen på FB till In Relashionship?"

Svar: "Nej jag vill inte att han (killen jag var svartis på) ska se det"

Fråga: "Varför bryr du dig om vad han tycker? Du har ju sagt att du inte är intresserad."

Svar: "Nej men om han nu hade känslor för mig så vill jag inte såra honom, för han har raggat lite på mig."

Varpå jag tänkte: "Men vafan, du sa till honom att du inte var intresserad, du sa att han inte raggat på dig och du sa att han inte hade några känslor för dig utan ni var kompisar."

Svaret jag gav: "Okej" (jag ville inte bråka mer när vi precis blivit tillsammans igen).

Det vissade sig faktiskt att han hade känslor för henne men det var ju inte ömsesidigt så deras kontakt tog slut.

Men helt ärligt. Hade inte ni känt att det var lite underligt? Jag blev som ett stort frågetecken och hon ville att JAG skulle förstå henne, för hon ville ju inte "såra honom".
Jag sa att jag förstod sen var det ju inte mer med det.
Nu är det ju någonting jag inte kommer ta upp med henne för man kan inte dra upp såna saker man säger är okej flera veckor senare, men jag vill bara veta en sak...
Hade inte ni tyckt att det var sjukt underligt?


   
SvaraCitera

Huhmer:

Jag hoppas bara att jag inte är ensam med att försöka få detta att fungera.

Jag hoppas också att du inte är ensam om det. Du verkar öppen och så, vilket är bra, men tjejen verkar negativ..det skrev du ju själv att hon är. Det hade varit mycket enklare om hon också var positiv och tydlig, men det är hon alltså inte? Det är inte konstigt att vara osäker på vad man vill, men om jag var i ditt ställe hade jag velat mötas av öppenhet och en positiv attityd..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kraamiszz:

Det hade varit mycket enklare om hon också var positiv och tydlig, men det är hon alltså inte? Det är inte konstigt att vara osäker på vad man vill, men om jag var i ditt ställe hade jag velat mötas av öppenhet och en positiv attityd..

Ja det är lite jobbigt men det är sån hon är, det är väl lite svårt att vara positiv i en sådan här situation.
Hon har ju sina deppiga stunder (som inte enbart beror på mig) och det är väl enkelt att nu när det ser ut som det gör så är det väl lätt att vara mer negativ än vanligt.


   
SvaraCitera

Huhmer:

det är väl lite svårt att vara positiv i en sådan här situation.

Det förstår jag


   
SvaraCitera

Huhmer:

inga hemligheter här inte.

Bra[y]


   
SvaraCitera

Ni kanske helt enkelt ska ta en paus?


   
SvaraCitera

Man lär sig inte.


   
SvaraCitera

När ni bråkar... och du inser att bråket inte leder nån vart utan bara blir värre och värre... testa att kasta bort ditt ego och släpp det xD


   
SvaraCitera

Huhmer:

Men.. Tips på hur jag ska hantera denna situation?

Skit i det, var en vinnare. Singel livet ut för fan!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej idag ska vi i alla fall ta och prata med varandra.
Det här med att ge henne lite 'space' var ingen bra idé, hon undrade direkt varför jag inte hörde av mig lika mycket och varför jag inte var lika på (innebär ju att hon bryr sig åtminstone).


   
SvaraCitera

Ni borde vara isär tills du varit nykter ett tag och visat att du kan bete dig. Sjukt jobbigt med bråkande fyllon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Ni borde vara isär tills du varit nykter ett tag och visat att du kan bete dig. Sjukt jobbigt med bråkande fyllon.

Haha jo det är så sant så sant. VI får se hur allt löser sig.


   
SvaraCitera