Aviseringar
Rensa alla

Misstanke av Diabetes. (Hasch i blodet) HJÄLP


Ämnesstartare

Hej, Jag misstänker att jag har fått Diabetes typ 1. Jag har varit trött senaste tiden. Jag har gått ner 5 kilo på 1 månad och jag pissar konstant hela tiden. Alla domma symtomerna passar in på Diabetes typ 1.

Jag rökte grönt hasch för 3 dagar sen. Iaf, Jag måste nog som sagt testa om jag verkligen har diabetes. Jag kommer gå till skolsköterskan.
Och en sån här undersökning är la blodprov? "Fingerstick" antar jag.
Det jag är rädd för är att doktorn skulle hitta spår av THC. Jag är mycket dålig på detta, så hur länge tycker ni att jag ska vänta?
Kommer det förekomma urinprov för undersökningen? Innan detta har jag bara rökt hasch 2 ggr innan. Jag väger 75 kilo. Är 1,80. Snälla ge mig lite svar! Kan jag gå till läkaren denna veckan?


   
Citera
Ämnesetiketter

Käka mycket citrusfrukter osv sen kan du dra till doktorn efter bara någon vecka.


   
SvaraCitera

Dom hittar inga spår efter cannabis om dom inte letar efter det, och dom får inte och kommer inte leta efter det om du ska testa dig för diabetes så det är lugna puckar.


   
SvaraCitera

Är väl samma symptom på både typ I och typ II diabetes?

I varje fall är diabetes rätt allvarligt så du borde uppsöka läkare så fort som möjligt...


   
SvaraCitera

nej de kommer inte drogtesta dig för att testa om du har diabetes. de ser bara det de letar efter och kommer bara leta efter diabetes, de har ingen anledning eller rätt att leta efter knark i ditt blod[y]


   
SvaraCitera
Åtta

Om du bara rökt två gånger i ditt liv så försvinner alla spår av THC på bara några dagar. Efter en vecka så är det garanterat inget kvar.

Även om så vore så måste de aktivt testa dig efter just THC för att kunna upptäcka det. Det är inget som de skulle "råka hitta".

Se till att testa dig för diabetes så fort du kan istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej tack för svar. Ni verkar vara eniga i detta. [bigsmile] Är det någon som vet vad dom måste leta efter när dom kollar diabetes? Är diabetes farligt förresten?

Tack igen [cool]


   
SvaraCitera

Ööööh... diabetes typ 1... ungdomsdiabetes, juvenil diabetes... om du hade detta skulle du ha kolat vippen för länge sen kan jag ju bara säga.
Är du törstig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, jag brukade inte dricka så mycket men nu är jag törstig väldigt ofta. Jag har det rätt stressigt nästan hela tiden så jag lägger inte märke till sånt här. Jag gick med en hjärnskakning i 1 vecka innan jag fattade att huvudvärken som jag känt verkligen var en hjärnskakning.


   
SvaraCitera
Åtta

knuttetiin:

diabetes typ 1... ungdomsdiabetes, juvenil diabetes... om du hade detta skulle du ha kolat vippen för länge sen kan jag ju bara säga.

Nej, inte nödvändigtvis.

Abosaq:

Är det någon som vet vad dom måste leta efter när dom kollar diabetes?

Jag har för mig att man mäter blocksockernivån under kontrollerade former.

Abosaq:

Är diabetes farligt förresten?

Om det inte behandlas, ja.


   
SvaraCitera

Åtta:

Jag har för mig att man mäter blocksockernivån under kontrollerade former.

Du får inte äta/dricka under minst 12 timmar. It's hell I tell you. Har failat typ 4 såna blodprov. Lika pinsamt varje gång. [blush]


   
SvaraCitera
Åtta

Sara Har Kiwi:

Lika pinsamt varje gång. [blush]

Jag förstår att det måste vara riktigt jobbigt att få höra att du inte har diabetes, när du ändå gått igenom allt det där. [wink]


   
SvaraCitera

Åtta:

Jag förstår att det måste vara riktigt jobbigt att få höra att du inte har diabetes, när du ändå gått igenom allt det där. [wink]

Där och då - damn straight!


   
SvaraCitera

Abosaq:

Är diabetes farligt förresten?

Du kan hamna i koma och sen dö om du inte får insulin osv [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

Är väl samma symptom på både typ I och typ II diabetes?

Det finns symtom som skiljer typ 1 diabetes från typ 2.
Dessutom är typ 2 en åldersdiabetses , alltså drabbas bara yngre av typ 1 Diabetes.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Abosaq:

Är diabetes farligt förresten?

Ja 😮 .
Eftersom dina celler inte tar in socker utan insulinet så kommer det att åka ner och belasta njurarna istället..Inte bra. . .


   
SvaraCitera