Aviseringar
Rensa alla

Misstanke av Diabetes. (Hasch i blodet) HJÄLP


Åtta:

Nej, inte nödvändigtvis.

jaha, har du dieabetes eller känner nån med diabetes... eller är du möjligtvis doktor eller kan diabetes väldigt väl? [bigsmile]
För att klara sig i mer än två veckor måste han i princip bara dricka vatten och äta när han får känning.


   
SvaraCitera

knuttetiin:

För att klara sig i mer än två veckor måste han i princip bara dricka vatten och äta när han får känning.

Fast om han har diabetes typ 1 och är så pass gammal att han röker hasch så lär det inte direkt utvecklas över natten.

Abosaq:

Kan jag gå till läkaren denna veckan?

Du borde gå till läkare så snart som möjligt. Ring sjukvårdsupplysningen och fråga vad de tycker att du ska göra.


   
SvaraCitera

mablethorpe:

Fast om han har diabetes typ 1 och är så pass gammal att han röker hasch så lär det inte direkt utvecklas över natten.

ok, hade för mig att typ ett var barndiabetes

Typ 1-diabetes (kallades tidigare för insulinkrävande diabetes eller barndiabetes) är en form av sjukdomen diabetes. Denna diabetesform drabbar oftast barn och yngre vuxna, men kan förekomma i alla åldrar. Vanligast är att man insjuknar i tidiga tonåren. Även vuxna kan drabbas av typ 1-diabetes. Omkring en tiondel av all diabetes är typ 1-diabetes. I Sverige har uppskattningsvis 50 000 personer T1-D [1]


   
SvaraCitera
Åtta

knuttetiin:

jaha, har du dieabetes eller känner nån med diabetes.

Ja, en person jag varit vän med i ett flertal år har diabetes typ 1.

knuttetiin:

För att klara sig i mer än två veckor måste han i princip bara dricka vatten och äta när han får känning.

Nej. Diabetes behöver inte slå till i full styrka över en natt. Annars skulle betydligt många fler ha dött av diabetes innan de listat ut vad det var som var fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag uppskattar att så pass många svarar. Men jag har fortfarande doubts om jag verkligen ska gå till doktorn denna veckan. Jag har precis fyllt 18 och att ta konsekvenserna att kanske t.om hamna i fängelse för en av de få gånger jag umgås med några kompisar och tar en joint. Jag vet inte om jag vågar chansa.
Jag går teknik, inriktning (Maskiningenjör), jag har bra betyg. Att åka fast för detta skulle förstöra så mycket.
Förresten, Jag har känt mig trött senaste tiden också är det också en av symtomerna?

Tack för svar alla. [cool]


   
SvaraCitera

Abosaq:

Förresten

Hur är det med törsten?


   
SvaraCitera

Abosaq:

Jag kommer gå till skolsköterskan.
Och en sån här undersökning är la blodprov? "Fingerstick" antar jag.
Det jag är rädd för är att doktorn skulle hitta spår av THC. Jag är mycket dålig på detta, så hur länge tycker ni att jag ska vänta?

Dom får inte kolla upp THC om det inte är deras ändamål.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nervtramp:

Hur är det med törsten?

Som nu, så vaknade jag PGA törst. Det känns som min kropp är en jävla vattenslang. Vatten in i ett hål, snabbt ut i ett annat.
Försvinner törsten, tröttheten, och mitt konstant urinerande om jag tar insulin regelbundet?

Upskattas.[bigcheers]


   
SvaraCitera

Abosaq:

Förresten, Jag har känt mig trött senaste tiden också är det också en av symtomerna

Nej. Eller menar du av knarket eller diabetes?


   
SvaraCitera

Abosaq:

Det känns som min kropp är en jävla vattenslang. Vatten in i ett hål, snabbt ut i ett annat.

Gå till doktorn, dumma sak. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Nej. Eller menar du av knarket eller diabetes?

Haha, diabetes. [badgrin] Jag tror inte att det finns några symtomer av den lilla mängd hasch som jag har fått i mig.


   
SvaraCitera

testa dig, kan garantera att du inte mår bra länge till om du inte får sprutorna/pumpen snart om du har diabetes.


   
SvaraCitera

åååh godis <33


   
SvaraCitera

Åtta:

Nej. Diabetes behöver inte slå till i full styrka över en natt. Annars skulle betydligt många fler ha dött av diabetes innan de listat ut vad det var som var fel.

nej jag vet, men om hon/han gått omkring så en längre tid så är det nog rätt synd om den snart. Jag tuppade nästan av och ändå märkte mamma min diabetes tidigt.


   
SvaraCitera

är väl bara bra om de hittar grejerna så du kan rehabiliteras din JÄVLA KNARKARE


   
SvaraCitera