Aviseringar
Rensa alla

Mitt element *stöter* på mig


Ämnesstartare

Jag har ett element precis jämte mitt skrivbord och så fort jag lutar en armbåge mot det så får jag en elektrisk stöt som känns genom hela benet.

Sedan när jag väl ska visa någon att mitt element är elakt så får jag inga stötar av att röra vid det, och jag känner mig som ett fån. Men sen när jag tillslut glömmer att elementet inte är elektiskt så vilar jag en liten armåge mot det och *BAAAM!*. [n]

Så jag undrar varför mitt element hatar mig så mycket? [mad]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Fan ockå så skriver jag detta i forumlekar med [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Var glad att nån stöter på dig [confused][crazy][blush]


   
SvaraCitera

Låter hett[rolleyes]


   
SvaraCitera

Hänt samma sak med mig, spred sig i elementet och fönsterbalken som är gjort av metall. Tror det har med att datorn avger någon slags elektricitet som ger stötar. Prova flytta på datorn till andra sidan skrivbordet om det står för nära elementet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Var glad att nån stöter på dig [confused][crazy][blush]

Var ju inte så kul sagt eftersom hon redan hintat på det i rubriken pappskalle [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Var ju inte så kul sagt eftersom hon redan hintat på det i rubriken pappskalle [blush]

du tänker så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kom hit så kan du får se på riktiga stötar[wink][wink][wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I lol'd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HellMillan:

Prova flytta på datorn

Det ska jag försöka [y] tack


   
SvaraCitera

CitronSoppa:

Det ska jag försöka [y] tack

Inga problem [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

kom hit så kan du får se på riktiga stötar

[surprised] [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är inte elementet som ger dig stötar, elementet är däremot jordat, vilket innebär att du, när du rör elementet, överför statisk elektricitet som du samlat på dig i kläder, hår osv, vilket innebär att du får en stöt.

bidragande orsaker till att du laddas upp med statisk elektricitet är vissa typer av kläder, mattor, hår, osv. det hela blir värre ändå när det är mycket torrt i luften, exempelvis under högtryck under vinterhalvåret.

en lösning som är mycket effektiv, men även mycket overkill, är att konstant vara jordad, vilket du enklast är genom att köpa dig ett esd-armband, koppla det till elementet, och ha det på dig hela tiden. ett tips är isåfall att köpa ett mycket långt sådant, i händelse av att du skulle behöva röra dig från datorn.

ska inte säga säkert att första stycket är helt och hållet korrekt, men det är iallafall ungefär så det fungerar. orka fysik.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Var glad att nån stöter på dig

[love][wink]


   
SvaraCitera