Aviseringar
Rensa alla

mitt grafik kort


Ämnesstartare

tja, på speedfan står det att mitt mitt grafik kort blir mer än 60 grader varmt när jag spelar och ibland startar min dator om för det blir överhettat... men mitt grafik kort är kallt.

Nån som vet om mitt grafik kort är trasigt? ... eller kanske har nån annan fundering :/


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

hur varm blir din CPU/moderkortet då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

knuttetiin:

Nån som vet om mitt grafik kort är trasigt?

Nej det är inte trasigt, normala tempen brukar ligga run 60-70 med orginalkylare om inte varmare, omstartningen kan bero på cpu-tempen eller att något inte är som det ska


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Nej det är inte trasigt, normala tempen brukar ligga run 60-70 med orginalkylare om inte varmare, omstartningen kan bero på cpu-tempen eller att något inte är som det ska

ankzor:

hur varm blir din CPU/moderkortet då?

zsdfvsr.png


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ser ut som det borde, cpu:n är väl aningen varm, gör ren kylaren så ska det nog bli bättre, om inte det funkar kan du byta kylpastan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

ser ut som det borde, cpu:n är väl aningen varm, gör ren kylaren så ska det nog bli bättre, om inte det funkar kan du byta kylpastan.

vart sitter kylaren då [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

knuttetiin:

vart sitter kylaren då

på mitten av moderkortet, över pci-portarna och till vänster om ram-minnena. till höger om alla utgångar på moderkortet. Det är en fläkt på kylarenn så det går inte att missa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Det är en fläkt på kylarenn så det går inte att missa.

ska jag rengöra fläkten eller nåt som sitter under fläkten?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

knuttetiin:

ska jag rengöra fläkten eller nåt som sitter under fläkten?

Flänsen under fläkten, du kan skruva av fläkten och rengöra eller bara blåsa på den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Flänsen under fläkten, du kan skruva av fläkten och rengöra eller bara blåsa på den.

okej. ska se vad jag kan göra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

cpu:n är väl aningen varm

en CPU på 30 grader = lite varm?[shake][rolleyes][rolleyes][rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ankzor:

en CPU på 30 grader = lite varm?

hahahahaha, oj jävlar, såg på gpun [blush] Till skampålen för min del (A)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

såg på gpun

omg nub![mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ankzor:

omg nub!

hahahaha, jag är faktiskt ganska erfaren med hårdvara om inte annat [blush] Får försöka försvara mig medan jag kan [wink]


   
SvaraCitera