Aviseringar
Rensa alla

Mitt hår har börjat blivit tunnt, hjälp! :/


Ämnesstartare

Tja allihopa,

jo, det är så här, jag har ett problem då mitt hår är väldigt tunnt, och jag är endast 13 år.

Mitt hår är i grunden ganska tjockt, men sen jag börjat använda DaxVax så har håret börjat falla av, o snälla säg inte att jag bara ska sluta använda DaxVax, för det har jag gjort men det kommer inte tillbaks.

Jag skall snagga mig imorn, väldigt kort, för min kompis sa att det blir tjockare då det växer ut. Stämmer det här?

Jag gör vad som helst, tar hellre en lång billig lite mer naturligare väg, vill helst inte investera i dyra hårprodukter, så, hur skall jag göra?

Snälla, skriv inte några jobbiga, töntiga, onödiga kommentarer, om ni inte har något vettigt att säga så behöver ni inte säga ngt alls 🙂


   
Citera
Ämnesetiketter

Fråga frisören imorrn.


   
SvaraCitera
Åtta

Jag kallar in en expert.

Penstrokes:

Image


   
SvaraCitera

Vitaminbrist eller någonting? Ha snaggat bara.


   
SvaraCitera

Du är ju jude! Ba slänga på en sån där hatt.


   
SvaraCitera

galenjude:

Jag skall snagga mig imorn, väldigt kort, för min kompis sa att det blir tjockare då det växer ut. Stämmer det här?

ja och nej.
du blir av med alla klyvna hårtoppar och allt det slitna, så det som växer ut är av bättre kvalitet och är/upplevs därför som tjockare.
Det beror på vad hårvaxet gjort, hårstrån som lossnat med rötterna kommer inte komma tillbaka för du snaggar dig, då måste du vänta på att det bildas nya hårstrån i hårsäcken, hårstrån som är nedslitna (vilket jag antar dina blivit) kommer bli friska och hela igen.
fattar inte riktigt varför vax leder till denna tunnhårighet


   
SvaraCitera

Artie:

fattar inte riktigt varför vax leder till denna tunnhårighet

Vad jag tror: det täpper till porerna och skadar hårbotten. typ

Använd honung i håret så blir allt asbra. Lösningen på alla problem, lovar.


   
SvaraCitera

Rakar du av håret är det risk att det aldrig växer ut igen[no-no]


   
SvaraCitera

Åtta:

Jag kallar in en expert.

Det är en ära.

galenjude:

hur skall jag göra?

Acceptera det. Det är genetiskt. Det finns inte så värst mycket du kan göra åt det, ärligt talat.

Du kan prova Rogaine - funkade för mig ett par månader, sen accelererade det hårförlusten istället och fick min hårbotten att klia nåt så in i helvete.

Det är inte askul att vara tunnhårig i högstadiet, jag vet. Men med tiden kommer du inse att det inte är en big deal. Munkfrilla kan vara rätt jävla fresh på rätt huvud, och du verkar ju ämnad för det. Välkommen, broder. [wink]


   
SvaraCitera