Aviseringar
Rensa alla

Mitt huvud skriker nej!


mynona

xsaosinx:

Tänkte att hennes oro kanske beror mer på hennes psyke och tankespöken än på något verkligt och rationellt.

Så kan det vara. Sedan kan det också handla om att man, just i en situation där man aldrig har haft en relation tidigare, tycker att man borde vilja, vill att man ska vilja det, för att man undrar över vad man går miste om, eller om man alls går miste om något.


   
SvaraCitera

mynona:

Så kan det vara. Sedan kan det också handla om att man, just i en situation där man aldrig har haft en relation tidigare, tycker att man borde vilja, vill att man ska vilja det, för att man undrar över vad man går miste om, eller om man alls går miste om något.

Självklart! Relaterade bara till hur jag själv kunde känna förr angående relationer. Jag var då rädd för dem och blev väldigt ångestfylld av att vara på G med någon. Anledningen till att jag blev det var därför att jag var rädd för att jag skulle ge mig in på något som jag "inte kunde hålla". Jag var så rädd för att jag skulle hitta något som jag ogillade med personen att jag var motvillig till att ens försöka. Var också rädd för att såra den andra personen genom att lämna denne när jag hittade ovanstående icke önskvärda egenskap.


   
SvaraCitera

Känns som du pressar dig själv att göra saker du egentligen inte vill göra.
Du kanske tycker om honom, men inte tillräckligt mycket.


   
SvaraCitera
mynona

xsaosinx:

Relaterade bara till hur jag själv kunde känna förr angående relationer.

Ahvisst : man betraktar alltid andra ur sin egen synvinkel [y] Det blir så rent automatiskt.

xsaosinx:

Jag var då rädd för dem och blev väldigt ångestfylld av att vara på G med någon. Anledningen till att jag blev det var därför att jag var rädd för att jag skulle ge mig in på något som jag "inte kunde hålla".

Det känner jag igen. Sanningen är ju att allt har en början och ett slut, även relationer, men idealet har ju varit att en relation betraktas som misslyckad om den inte varar hela livet. Man får mäta hur lyckad den är utifrån andra saker än tid och strunta i alla föreställningar av hur det ska och bör vara. Man kan bara göra sitt bästa och ta ansvar för sig själv.


   
SvaraCitera